با دانستن این نکات بهترین عینک آفتابی را بخرید

به گزارش گیگابلاگ، عینک آفتابی نه فقط در فصل تابستان، بلکه در تمام فصل ها می تواند از چشم ما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند. اما آیا می دانید برای خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با دانستن این نکات بهترین عینک آفتابی را بخرید

امروزه کسانی که به سلامت چشم خود اهمیت می دهند، برای مراقبت از چشمان شان از عینک های آفتابی استفاده می کنند. البته انتخاب عینک مناسب هم بسیار مهم است؛ عینکی که از چشمان شما در برابر اشعه های مضر آفتاب حفاظت می کند باید فاکتورهای لازم مثل داشتن حفاظت 98 تا 100 درصد در برابر اشعه فرابنفش، پلاریزه بودن و … را داشته باشد. این را هم از قلم نیاندازید که استفاده از عینک آفتابی نه فقط در فصل تابستان، بلکه در همه فصل ها لازم است. در این مطلب خبرنگاران، در مورد مهم ترین نکات خرید عینک آفتابی که باید به آن ها توجه کنید، صحبت خواهیم کرد.

1. لیبل عینک را به دقت بررسی کنید

اشعه فرابنفش UV یکی از مهم ترین عوامل ایجاد بیشتر مسائل چشمی است. این مسائل در افرادی مشاهده می شود که چندان توجهی به استفاده از عینک آفتابی نشان نمی دهند. آسیب های چشمی ناشی از تابش آفتاب، می تواند به مرور به مسائل جدی تری برای مثال آب مروارید، سرطان و … منجر شود. بنابراین باید عینک های آفتابی را با لیبل UV400 و حفاظت 98 تا 100 درصدی در برابر UV خریداری کنید.

2. عینک باید تابش نور را منعکس کند

عینک های پلاریزه تابش نور را از سطوح مختلف، منعکس می کنند یا کاهش می دهند. انتخاب این مدل عینک ها به خصوص برای افرادی که تفریحاتی مثل موج سواری، قایق سواری، ماهی گیری، اسنوبورد و اسکی دارند یا در روزهای آفتابی در جاده رانندگی می کنند، بسیار مهم و لازم است. یکی از مهم ترین نکات خرید عینک آفتابی این است که حتما دقت کنید عینک مورد نظر شما، لیبل پلاریزه داشته باشد.

3. عینکی انتخاب کنید که اشعه بیشتری جذب کند

هنگام انتخاب و خرید عینک آفتابی دقت کنید که عینک علاوه بر چشم، کاملا اطراف چشم را هم بپوشاند. عینک هایی که فریم کوچک تر دارند، فقط در مقابل چشم قرار می گیرند و فضای خالی زیادی در اطراف چشم باقی می گذارند؛ بنابراین از همین فضای خالی، اشعه زیادی از خورشید به چشم می رسد.

4. عینک نشکن بخرید!

حفاظت از چشم ها در زمان ورزش و فعالیت بدنی، ضرورت دارد. سعی کنید زمان خرید عینک آفتابی عینک هایی را انتخاب کنید که از مواد مقاوم به شکستن ساخته شده باشند. موادی مثل پلی کربنات در برابر ضربه مقاوم هستند و از این عینک ها می توانید هنگام فعالیت های ورزشی با خیال راحت استفاده کنید.

5. قیمت بالا، کیفیت را تضمین نمی کند

یکی دیگر از مهم ترین نکات خرید عینک آفتابی این است که هیچ رابطه ای بین قیمت عینک و درصد حفاظت از UV آن وجود ندارد. بنابراین حتی اگر گران ترین عینک را می خرید، باز هم به لیبل آن توجه کنید که حتما عنوان UV400 روی آن نوشته شده باشد.

6. عینک مناسب برای رانندگی بخرید

آسیب رسیدن به پوست و چشم حین رانندگی، به خصوص رانندگی طولانی مدت، بیش تر از آن چیزی است که تصور کنید. تحقیقات نشان می دهد که شیشه جلوی ماشین ها حفاظت نسبتا مناسبی در برابر آفتاب دارد؛ ولی شیشه های کناری، فقط 71 درصد از تابش مضر آفتاب را مسدود می کند. بهترین کار این است که برای شیشه های کناری، برچسب های مخصوص حفاظت در برابر UV تهیه کنید و مهم تر از آن عینک آفتابی مناسبی بخرید که کاملا کنار و جلوی چشمان شما را بپوشاند.

7. هنگام خرید عینک آفتابی به رنگ عدسی دقت کنید

درست است که رنگ عینک های آفتابی ارتباطی با حفاظت در مقابل اشعه UV ندارد؛ ولی به طور کل انتخاب رنگ مناسب برای عدسی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل یکی از نکات مهمی که زمان خرید عینک آفتابی باید به آن توجه کنید، این است که رنگ عدسی نباید آن قدر تیره باشد که دید شما را کم کند. همچنین لازم است بدانید بهترین و رایج ترین رنگ ها برای عینک های آفتابی، خاکستری و دودی هستند که هم از شدت نور می کاهند و هم باعث می شوند رنگ ها را بهتر تشخیص دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات خرید عینک آفتابی، کدام فریم عینک مناسب صورت شماست؟ را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2906

به "با دانستن این نکات بهترین عینک آفتابی را بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دانستن این نکات بهترین عینک آفتابی را بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید