برداشت نخود در مرودشت شروع شد

به گزارش گیگابلاگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از شروع برداشت نیمه مکانیزه نخود در 150 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اطلاع داد.

برداشت نخود در مرودشت شروع شد

به گزارش از ، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه میانگین عملکرد نخود آبی حدود 700 کیلوگرم در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می گردد از این اندازه سطح زیرکشت بالغ بر یکصد تن نخود فراوری و روانه بازار گردد.

او با اشاره به اینکه کاشت نخود به علت احتیاج آبی کم در طول دوره رشد می تواند به اسم جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب بر و تامین بخشی از معیشت بهره برداران منطقه باشد، اضافه کرد: امکان کشت این محصول علاو بر پائیز از اواسط بهمن تا نیمه های اسفند ماه هم وجود دارد.

همتی با بیان اینکه نخود فراوری شده در مرودشت از ارقام محلی است، توضیح داد: دو رقم تازه پر بازده منصور و عادل هم اخیرا در شهرستان به صورت آزمایشی کشت شده و به منظور کشت در سطوح بیشتر در حال آنالیز است.

این مقام مسئول ابراز کرد: از مزایای کشت نخود می توان به تثبیت نیتروژن هوا از طریق باکتری های هم زیست، کشت در تناوب و استفاده از نیتروژن تثبیت شده در کشت بعدی اشاره نمود.

همتی با بیان مسائل کشت و کار نخود در منطقه یاد آور شد: معرفی ارقام نخود اصلاح شده پا بلند با قابلیت برداشت با کمباین، مقاوم به بیماری ها و عملکرد بالاتر از ارقام محلی علاوه بر توفیق هر چه بیشتر این محصول و استقبال کشاورزان، کاهش هزینه فراوری و افزایش عملکرد را در پی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10404

به "برداشت نخود در مرودشت شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت نخود در مرودشت شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید