برگزاری حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی فیروزه در تبریز

به گزارش گیگابلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ضمن اعلام خبر برگزاری حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی فیروزه، این رویداد را محفلی برای ارائه صنایع دستی اصیل و بومی هنرمندان این استان دانست.

برگزاری حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی فیروزه در تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، گفت: حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان و دانشجویان رشته های هنری و ایجاد فضای دائمی برای ارائه این آثار نفیس برگزار می گردد.

آبدار با بیان اینکه این حراجی محفلی برای ارائه صنایع دستی اصیل و بومی است، اضافه کرد: تمامی آثار، ابتدا توسط کارشناسان مجرب در تمامی رشته ها مورد ارزیابی می گردد تا اصالت و کیفیت آن ها مورد تأیید قرار گیرد و سپس مجوز شرکت اثر در حراجی صادر می گردد.

او با بیان اینکه ارتقای کیفی و کمی، احیا، توسعه و ترویج صنایع دستی بومی و سنتی از دیگر با هدف برگزاری این حراج است، اضافه کرد: حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی علاوه بر فراهم کردن این فضا، سبب می گردد، مردم و مخاطبان نیز آشنایی بیشتری با هنرهای اصیل و بومی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: حراج ماهانه فیروزه اولین پنجشنبه و آدینه هر ماه در خانه تاریخی صدقیانی برگزار خواهد شد.

حراجی فیروزه محملی برای ترویج صنایع دستی

حبیب ملاقات، مدیر نمایشگاه دائمی آثار هنری دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ضمن تأکید بر اینکه برگزاری این حراجی محملی است برای ایجاد ارتباط مستقیم مابین هنرمندان و عموم مردم، در مورد نحوه برگزاری و شرایط شرکت در حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی نفیس تبریز (فیروزه) اضافه کرد: شرکت برای هنرمندان تبریز، دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشجویان سایر دانشگاه های استان، مجموعه داران، گالری های هنری، هنرمندان شهرستان های استان آذربایجان شرقی و تمامی علاقه مندان صاحب آثار هنری آزاد است.

این فعال عرصه هنرهای صنایع دستی، ادامه داد: علاقه مندان به مشارکت در زمان اعلام شده آثار خود را همراه با قیمت پیشنهادی به دبیرخانه حراجی تحویل خواهند داد، همچنین تعداد آثار تحویلی برای هر هنرمند حداکثر سه اثر و تعداد آثار تحویلی برای گالری ها و مجموعه داران حداکثر 20 اثر خواهد بود.

او با اشاره به شروع اولین دوره طرح فیروزه، مطرح نمود: زمان تحویل آثار در روزهای 15 تا 25 بهمن ماه 98 در محل خانه تاریخی صدقیانی تبریز خواهد بود و تمامی آثار از نظر هنری و کیفیت ارائه توسط هیئت نظارت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

حبیب ملاقات در پایان زمان برگزاری اولین دوره حراجی آثار هنری و صنایع دستی استان را طی روزهای 8 و 9 اسفندماه 98 در محل دانشکده معماری (خانه تاریخی صدقیانی تبریز) گفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2321

به "برگزاری حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی فیروزه در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری حراج ماهانه آثار هنری و صنایع دستی فیروزه در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید