بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان فراهم شده است

به گزارش گیگابلاگ، استاندار هرمزگان گفت: با برگزاری نمایشگاه و رایزنی با مسئولان کشور عمان، بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان فراهم شده است.

بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان فراهم شده است

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، جاسم جادری امروز در همایش رؤسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در بندرعباس، بخش کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل، شیلات، دام و طیور را از ظرفیت های مهم بخش کشاورزی استان بیان کرد و اظهارداشت: این دسته از پتانسیل های استان هرمزگان در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی ها و کمبود منابع آبی زیان های زیادی متحمل شده است.

وی بیان داشت: با وجود برخورداری استان هرمزگان از ظرفیت های عظیم بخش کشاورزی نباید به استان هرمزگان به عنوان یک استان تجاری و صنعتی نگاه کرد.

استاندار هرمزگان شرح داد: در سال 1385 نزدیک به 240 هزار تعداد چاه های کشاورزی در کشور حفر شده بود که این رقم در سال 92به 540 هزار رسیده است.

جادری، با اشاره به آمار چاه های حفر شده در هرمزگان تا قبل از سال 1385حدود 15 هزار و 100 حلقه چاه کشاورزی بیان کرد و گفت: این رقم در سال 1392 به 22 هزار حلقه چاه افزایش یافته است که 5 هزار و 700 حلقه آن غیر مجاز است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین به ایجاد فروچاله ها در شهرستان میناب و تبعات اجتماعی آن اشاره داشت.

وی با اشاره به میزان بارش 170 تا 180 میلیمتر در هرمزگان ابرازداشت: در کل دنیا متوسط بارندگی 850 میلیمتر بوده که سهم کشور ایران از این رقم بین 250 تا 240 میلیمتر است.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان هرمزگان، کشور عمان می تواند سرپل صادرات محصولات کشاورزی استان به یمن و افریقا باشد.

جادری در انتها از فراهم کردن بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استان با برگزاری نمایشگاه و رایزنی با مسوولان کشور عمان خبرداد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 977

به "بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان فراهم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان فراهم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید