بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 به انتخاب دیجی کالا مگ

به گزارش گیگابلاگ، به آخرین روزهای سال 2022 نزدیک می شویم. در این سال، شرکت های مختلفی ساعت های هوشمند نو خود را با امکانات و قابلیت های متنوع روانه بازار گجت های پوشیدنی کردند. طبق روال هر سال خبرنگاران مگ، در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 بپردازیم. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 به انتخاب دیجی کالا مگ

ساعت هوشمند مدل T500-Smart watch

317,700

تومان

ساعت هوشمند مدل HW3 pro

1,600,000

698,100

تومان

خرید ساعت های هوشمند

مشاهده همه

اپل واچ اولترا

لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 را با معرفی و بررسی ساعت هوشمند تازه و مقاوم اپل یعنی اپل واچ اولترا شروع می کنیم. غول فناوری آمریکایی اواخر شهریور ماه سال 1401 از این ساعت هوشمند تازه خود رونمایی و آن را روانه بازار کرد. اپل واچ اولترا که برای ورزشکاران ورزش های سخت و پرتحرک مانند دوچرخه سواران، کوهنوردان و سایر ورزش ها طراحی شده، اولین ساعت هوشمند جان سخت این شرکت به شمار می رود، عمر باتری بسیار طولانی دارد و طیف وسیعی از قابلیت های پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این ساعت هوشمند که مقدار آن به 49 میلی متر می رسد، از نظر طراحی نسبت به اپل واچ ها بسیار فرق دارد. روی بدنه اپل واچ اولترا شاهد قرارگیری یک دکمه تازه به نام Action هستیم که برای شروع سریع تمرینات یا اجرای اپلیکیشن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نمایشگر 2 اینچی این گجت پوشیدنی که از وضوح تصویر 410 در 502 پیکسل پشتیبانی می کند، روشنایی بسیار بالای 2000 نیت را ارائه می دهد که همین عامل نیز موجب می شود تا در شرایط آب وهوایی نامناسب بتوان اطلاعات را از نمایشگر این ساعت پیگیری کرد.

طیف گسترده ای از قابلیت های پیشرفته روی این ساعت هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. قابلیت آژیر اورژانسی، GPS بسیار دقیق، امکانات مفید برای غواصی و علامت گذاری و مشاهده مسیر طی شده از جمله امکانات فوق پیشرفته این ساعت هوشمند به شمار می رود. میکروفون های این ساعت از فناوری نویز کنسلینگ فعال پشتیبانی می کنند تا هنگام برقراری تماس های صوتی، صدای باد کاربر طرف مقابل را اذیت نکند.

حالت شب نیز به این ساعت هوشمند به جهت اینکه نور نمایشگر در محیط های تاریک به چشم کاربر فشار وارد نکند، اضافه شده است. اپل واچ اولترا باتری بسیار پرظرفیتی دارد که قادر است تا 36 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه دهد و با استفاده از حالت کم مصرف باتری این مقدار به 60 ساعت نیز خواهد رسید. در نهایت باید اشاره کنیم که بدنه این ساعت هوشمند از جنس تیتانیوم است تا در برابر ضربات احتمالی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

مزایای اپل واچ اولترا

  • نمایشگر بزرگ و بسیار روشن
  • عمر باتری بسیار خوب
  • داشتن قابلیت های بسیار زیاد

معایب اپل واچ اولترا

  • قیمت بالا

ساعت هوشمند اپل واچ مدل Ultra 49 mm Alpine Loop

37,890,000 تومان

مشاهده و خرید

گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ

کنندگان سامسونگ نیز در لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 قرار دارند که یکی از آن ها ساعت پرچم دار تازه این شرکت یعنی گلکسی واچ 5 پرو است. این ساعت هوشمند که تازهترین گجت پوشیدنی جان سخت سامسونگ در سال 2022 به شمار می رود، نمایشگر بسیار باکیفیتی دارد و همچنین شارژدهی نسبتاً خوبی را به کاربران ارائه می دهد.

گلکسی واچ 5 پرو از طراحی متفاوتی نسبت به گلکسی واچ 5 بهره می برد و بزل چرخان فیزیکی در آن دیده نمی شود. این ساعت هوشمند پرچم دار مجهز به بدنه 45 میلی متری از جنس تیتانیوم است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات و آسیب دیدگی ها از خود نشان می دهد. گلکسی واچ 5 پرو به عنوان منبع تغذیه خود از یک باتری 572 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که قادر است تا بیش از 2 روز در استفاده معمولی، کاربران را همراهی کند. باتری این گجت پوشیدنی را هم می توان با شارژر 10 واتی که دو برابر سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد، شارژ کرد.

نمایشگر گلکسی واچ 5 پرو، پنلی از جنس Super AMOLED است که 1.4 اینچ مقدار دارد و رزولوشن 450 در 450 را ارائه می دهد. پردازنده اگزینوس W920 به عنوان قلب تپنده در این ساعت به انجام وظیفه می پردازد که 1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کنند. ساعت هوشمند جان سخت سامسونگ از استاندارد ضد آب 5ATM و ضد گرد وغبار IP68 بهره می برد. طیف گسترده از سنسورهای کاربردی در این ساعت هوشمند تعبیه شده که از جمله مهم ترین آن می توان به سنسور ضربان قلب و دمای پوست اشاره کرد.

مزایای گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ

  • صفحه نمایش Super AMOLED
  • عمر باتری مناسب
  • سیستم عامل One UI Watch 4.5

معایب گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ

  • نبود بزل چرخان
  • محدودیت های برخی اپ های اختصاصی گوشی های سامسونگ

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 Pro

12,490,000 تومان

مشاهده و خرید

پیکسل واچ گوگل

شرکت های متعددی در سال 2022 برای اولین بار از ساعت های هوشمندشان رونمایی کردند که گوگل نیز یکی از آن هاست. پیکسل واچ، نام اولین ساعت هوشمند شرکت گوگل است که با قابلیت های بسیار خوبی نظیر نمایشگر باکیفیت و حالت های ورزشی متنوع اواسط مهر ماه سال 1401 به کاربران شد و از این رو، در لیست بهترین ها از نگاه خبرنگاران مگ جای گرفته است. این ساعت هوشمند از طراحی مدور گنبدی شکل بهره می برد و روی بدنه از جنس فولاد ضد زنگ آن، یک دکمه چرخان به چشم می خورد که برای تعامل با رابط کاربری از آن استفاده می شود.

پیکسل واچ گوگل مجهز به یک نمایشگر 1.6 اینچی از جنس AMOLED است که از حداکثر روشنایی 1000 نیت و تراکم پیکسلی 320 پیکسل بر اینچ بهره می برد. اطراف نمایشگر این گجت پوشیدنی را حاشیه های بسیار باریکی پوشانده که همین عامل موجب شده تا محتواهای تصویری بیشتری به کاربران نمایش داده شود. وظیفه مراقبت از این نمایشگر بر عهده گوریلا گلس 5 کورنینگ 3D است که مقاومت بسیار بالایی دارد.

پردازنده نه چندان قدرتمند و قدیمی اگزینوس 9110 به عنوان قلب تپنده این ساعت هوشمند به فعالیت می پردازد و در کنار آن نیز 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی از نقطه ضعف های اساسی این ساعت هوشمند طول عمر باتری کم آن است که تنها می تواند یک روز دوام بیاورد و در عرض یک ساعت نیز به طور کامل شارژ می شود. از دیگر قابلیت های اولین ساعت هوشمند گوگل می توان به امکانات و قابلیت های مربوط به سلامتی از جمله سنسور ضربان قلب، تجزیه و تحلیل سطح اکسیژن خون و ردیابی خواب اشاره کرد.

مزایای پیکسل واچ گوگل

  • طراحی مینیمالیستی
  • نمایشگر باکیفیت
  • امکانات سلامتی و ورزشی مناسب

معایب پیکسل واچ گوگل

  • شارژدهی ضعیف
  • محدودیت برخی قابلیت ها به گوشی های گوگل

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 را می توان بدون شک یکی از بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 به شمار آورد. اگرچه این ساعت هوشمند ارتقاء چندانی نسبت به سری قبلی خود نداشته، اما بازهم حرف های بسیار زیادی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد و به دلیل بهره گیری از سنسور تازه، نمایشگر بزرگ تر و حالت کم مصرف باتری در لیست بهترین های خبرنگاران مگ قرار گرفته است.

اپل واچ سری 8 از نمایشگر بزرگ تر 1.99 اینچی بهره می برد و همچنین لبه های قاب آن نیز طراحی خمیده ای دارند. تفاوت بارزی که بین اپل واچ سری 8 و سری 7 وجود دارد، حسگر دمای پوست است که می تواند چرخه تخمک گذاری بانوان و همچنین قابلیت ردیابی خواب را به کاربران ارائه دهد. سری 8 همچنین با حالت کم مصرف باتری که مدت ها مورد انتظار بود روانه بازار شد که می تواند عمر باتری تازهترین ساعت هوشمند اپل را تا 36 ساعت افزایش دهد.

علاوه بر این، اپل واچ سری 8 به ویژگی تازهی به نام سیستم تشخیص تصادف مجهز شده که مشابه سیستم تشخیص سقوط است و می تواند هنگام وقوع تصادف سرویس های اضطراری را مطلع کند. اپل از تراشه S8 به عنوان قلب تپنده این ساعت هوشمند بهره برده که از لحاظ عملکردی تفاوت چندانی با نسل های قبلش ندارد.

مزایای اپل واچ سری 8

  • اضافه شدن سنسور دمای بدن و سنسور تشخیص تصادف
  • حالت کم مصرف باتری
  • سنسورهای متنوع

معایب اپل واچ سری 8

  • شباهت زیاد به نسل قبلی

ساعت هوشمند اپل مدل Series 8 Aluminum 45mm

18,990,000 تومان

مشاهده و خرید

گلکسی واچ 5 سامسونگ

گلکسی واچ 5 سامسونگ که در بدو ورودش به بازار ایران با استقبال بسیار خوب کاربران روبرو شده، به دلیل سنسور تازه مقدار گیری دمای پوست، صفحه نمایش مقاوم تر در برابر خش و عمر باتری طولانی تر نسبت به نسل قبلی اش محبوبیت بسیار خوبی میان کاربران و علاقه مندان به گجت های پوشیدنی پیدا کرده است.

سامسونگ یک نمایشگر 1.4 اینچی از نوع Super AMOLED برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته که رزولوشن 450 در 450 پیکسل و تراکم پیکسلی 321 را ارائه می دهد. منبع تغذیه این ساعت یک باتری با ظرفیت 410 میلی آمپر ساعتی است که با هر بار شارژ شدن حدود 40 ساعت دوام خواهد آورد. سرعت شارژر هم در این محصول ارتقاء پیدا کرده و اکنون کاربران قادر خواهند بود در مدت تنها 30 دقیقه، 45٪ از ظرفیت باتری را شارژ کنند.

همانند گلکسی واچ 5 پرو، این ساعت هوشمند نیز از تراشه اگزینوس W920 سامسونگ قدرت می گیرد و 1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی در کنار آن تعبیه شده است. از دیگر مشخصات و قابلیت های خوب این ساعت می توان به سنسور بایواکتیو سه در یک، GPS داخلی، NFC و بلوتوث 5.2 اشاره کرد.

مزایای گلکسی واچ 5 سامسونگ

  • عمر باتری مناسب
  • صفحه نمایش قوی تر و مقاوم در برابر خش
  • طراحی اسپورت

معایب گلکسی واچ 5 سامسونگ

  • عملکرد نه چندان دقیق سنسور پوست

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

7,100,000 تومان

مشاهده و خرید

امیزفیت GTS 4

شرکت امیزفیت که همیشه گجت های پوشیدنی بسیار باکیفیتی تولید و روانه بازار می کند، اخیرا از ساعت هوشمند تازهش یعنی امیزفیت GTS 4 رونمایی کرده که قابلیت های بسیار خوبی نظیر نمایشگر AMOLED و سنسورهای سلامتی متعددی دارد و به همین دلیل نیز در لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 از نظر خبرنگاران مگ قرار می گیرد. این ساعت هوشمند طراحی مستطیل شکلی دارد و از نمایشگر 1.75 اینچی با قابلیت همیشه روشن AMOLED با وضوح 390×450 پیکسل بهره می برد.

بدنه امیزفیت GTS 4 از جنس آلومینیوم است که مقاومت نسبتاً بالایی در برابر ضربات و خط وخش از خود نشان می دهد. امیزفیت از یک باتری با ظرفیت 300 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تعذیه این ساعت هوشمند بهره برده که طبق ادعای این شرکت تا 8 روز شارژدهی به کاربران ارائه می دهد. البته این مقدار هنگام استفاده از قابلیت GPS کمتر می شود. امیزفیت GTS 4 به دو ساعت زمان برای شارژ شدن به صورت کامل نیاز دارد.

طیف گسترده ای از امکانات ورزشی و سنسورهای سلامتی نظیر سنسور اکسیژن خون، ضربان قلب و موارد دیگر در این ساعت هوشمند تعبیه شده و همچنین تا عمق 50 متری آب نیز دوام می آورد. این ساعت هوشمند همچنین با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

مزایای امیزفیت GTS 4

  • نمایشگر AMOLED
  • وزن سبک
  • کیفیت ساخت بالا

معایب امیزفیت GTS 4

  • مقدار بزرگ آن مناسب دست همه کاربران نیست

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 4

7,480,000 تومان

مشاهده و خرید

فیت بیت Versa 4

از دیگر ساعت های هوشمند برتر سال 2022 می توان به ساعت هوشمند فیت بیت Versa 4 اشاره کرد. شارژدهی بسیار خوب، نمایشگر باکیفیت و بهره گیری از قابلیت های ورزشی متنوع را می توان از جمله محبوبیت بسیار خوب این ساعت هوشمند در بازارهای گجت های پوشیدنی به شمار آورد.

این ساعت هوشمند بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد و نمایشگر آن به شکل مستطیلی شکل طراحی شده است. فیت بیت Versa 4 مجهز به نمایشگر 1.58 اینچی از جنس AMOLED است که کیفیت تصویر بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد. فیت بیت در این ساعت هوشمند تازهش دکمه چرخان را بازگردانده تا کاربران راحت تر به تعامل با سیستم عامل این محصول بپردازند. رابط کاربری این ساعت نیز پیشرفته تر شده و ظاهر تازهی پیدا کرده است. فیت بیت Versa 4 همچنین با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

Versa 4 طبق ادعای فیت بیت از عمر باتری 6 روزه بهره می برد و شما می توانید از امکانات و سنسورهای مختلف این گجت پوشیدنی نظیر سنسور نظارت بر سطح اکسیژن خون، نظارت بر ضربان قلب و سنسور ردیابی خواب استفاده کنید. این ساعت هوشمند همچنین می تواند تا 40 نوع تمرین مختلف از جمله ورزش های تازه مانند کراس فیت، پایکوبی، اسکی و تمرینات اینتروال را ردیابی کند. قابلیت مدیریت استرس این ساعت نیز بر اساس داده ها و تغییرات ضربان قلب، خواب و فعالیت بدنی، استرس شما را مورد بررسی قرار می دهد.

مزایای فیت بیت Versa 4

  • عمر باتری بسیار خوب
  • نمایشگر باکیفیت
  • اضافه شدن دکمه چرخان

معایب امیزفیت GTS 4

  • نبود دستیار صوتی گوگل
  • عدم امکان نصب اپ های ثالث

اپل واچ SE 2

غول فناوری آمریکایی در سال 2022، علاوه بر اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 از نسل تازه اپل SE رونمایی کرد تا کاربرانی که بودجه محدودی دارند نیز بتوانند از قابلیت های پیشرفته ساعت های هوشمند این شرکت بهره ببرند. نمایشگر باکیفیت و تراشه قدرتمند از جمله مشخصات بسیار خوب نسل تازه ساعت هوشمند مقرون به صرفه اپل به شمار می رود.

اپل واچ SE 2 نمایشگر 1.78 اینچی از جنس Retina LTPO OLED دارد که قادر است وضوح تصویر 368 در 448 پیکسل، تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ و حداکثر روشنایی 1000 نیت را ارائه دهد. بدنه این ساعت هوشمند اپل از جنس آلومینیوم ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر ضربات دارد. اپل واچ SE 2 به عنوان قلب تپنده خود از تراشه S8 بهره می برد که نسبت به تراشه نسل قبلی خود حدود 20 درصد عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد. همچنین نمایشگر نسل دوم اپل واچ SE، نسبت به اپل واچ سری 3 حدود 30 درصد بزرگ تر است.

پردازنده S8 این ساعت را 32 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت حافظه رم همراهی می کنند. برخی قابلیت های اپل واچ سری 8 نظیر حسگر ضربان قلب اپتیکال، تشخیص سقوط فرد، تماس اورژانسی و سیستم تشخیص تصادف نیز به این ساعت هوشمند اضافه شده است. در نهایت باید به باتری 294 میلی آمپر ساعتی این ساعت هوشمند اشاره کنیم که شارژدهی مناسبی را به کاربران ارائه می دهد.

مزایای اپل واچ SE 2

  • چیپست اپل واچ سری 8
  • نمایشگر باکیفیت

معایب اپل واچ SE 2

  • قیمت بالا
  • نداشتن قابلیت نمایشگر همیشه روشن

ساعت هوشمند اپل مدل SE 2022 Aluminum Case 44mm

13,090,000 تومان

مشاهده و خرید

شیائومی واچ S2

شیائومی واچ S2، یکی از بهترین محصولات سال 2022 این غول فناوری چینی به شمار می رود که توانسته با ارائه ویژگی هایی نظیر نمایشگر AMOLED و البته قیمتی کمتر از ساعت های هوشمند پرچم دار سامسونگ و اپل در لیست بهترین ها از نگاه خبرنگاران مگ قرار بگیرد. این ساعت هوشمند شیائومی طراحی مدوری دارد و جنس بدنه آن از فلز ضد زنگ و همچنین شیشه نمایشگر آن از یاقوت کبود ساخته شده است.

شیائومی واچ S2 مجهز به نمایشگر 1.43 اینچی است که از وضوح تصویر 466 در 466 پیکسل و تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ پشتیبانی می کند. این ساعت هوشمند تا عمق 5 متری آب می تواند در برابر نفوذ آب مقاوم است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

شیائومی به عنوان منبع انرژی این ساعت هوشمند از یک باتری با ظرفیت 500 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که تا حدود 12 روز می تواند شارژدهی به کاربران ارائه دهد. طیف مختلفی از سنسورهای و حالت های ورزشی در این ساعت هوشمند تعبیه شده که از جمله مهم ترین آن می توان به بهره گیری از سنسور ارزیابی ترکیب بدن اشاره کرد که قادر است اطلاعاتی مانند درصد چربی، توده عضلانی اسکلتی و حجم پروتئین بدن را گزارش دهد.

مزایای شیائومی واچ S2

  • طراحی مجذوب کننده و زیبا
  • نمایشگر AMOLED
  • مناسب برای شنا کردن

معایب شیائومی واچ S2

  • عدم پشتیبانی از سیم کارت

گارمین Venu 2 پلاس

لیست بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 را با معرفی و بررسی ساعت هوشمند تازه گارمین یعنی Venu 2 پلاس به انتها می رسانیم. این محصول طیف گسترده ای از قابلیت های کاربردی نظیر سنسورهای سلامتی پیشرفته و سرعت شارژ بالا را در اختیار کاربران قرار می دهد و از این طریق توانسته نظر کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کند.

در نگاه اول طراحی مجذوب کننده این ساعت هوشمند خودنمایی می کند. نمایشگر این ساعت به شکل دایره ای است و یک قاب فلزی از جنس استیل ضدزنگ صفحه نمایش این ساعت هوشمند را احاطه کرده است. نمایشگر گارمین Venu 2 پلاس از جنس AMOLED است و 1.3 اینچ مقدار دارد. این نمایشگر همچنین وضوح تصویر 416 در 416 پیکسل را به نمایش می گذارد و از طریق گوریلا گلس کورنینگ 3 محافظت می شود. این ساعت هوشمند گارمین از هر دو سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی می کند و به لطف بلندگو و میکروفون تازه تعبیه شده در آن، امکان مکالمه تلفنی کاربران نیز فراهم شده است.

کاربران این محصول همچنین قادرند با دستیار صوتی گوشی هوشمند خود از طریق این ساعت هوشمند ارتباط برقرار کنند. این ساعت هوشمند از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کند و باتری آن نیز می تواند تا حدود 9 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه دهد. این ساعت همچنین ضدآب است و تا عمق 5 متری آب می توان از قابلیت های آن بهره برد. مجموعه ای از سنسورها نظیر سنسور ضربان قلب Garmin Elevate، سنسور مقدار گیری اکسیژن خون، دماسنج، شتاب سنج و دیگر موارد در این ساعت هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است.

مزایای گارمین Venu 2 پلاس

  • سرعت شارژ بالا
  • امکان برقراری تماس
  • سنسورهای دقیق

معایب گارمین Venu 2 پلاس

  • عمری باتری نه چندان مناسب
  • قیمت بالا

سخن انتهای

در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 پرداختیم. مطمئناً گجت های پوشیدنی دیگری هم می توانستند در این لیست حضور داشته باشند، اما تلاش کردیم آن محصولاتی را که بیشتر توانستند توجه کاربران را به خود جلب کنند، در این مقاله به شما معرفی کنیم.

بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 از نظر شما کدام اند؟ لطفاً نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

ساعت هوشمند مدل T500-Smart watch

317,700

تومان

ساعت هوشمند مدل HW3 pro

1,600,000

698,100

تومان

خرید ساعت های هوشمند

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 18177

به "بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 به انتخاب دیجی کالا مگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ساعت های هوشمند سال 2022 به انتخاب دیجی کالا مگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید