معین تکلیف مسائل واحدهای لبنی خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرد

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسائل واحدهای لبنی استان بعد از طرح در چند جلسه همچنان پابرجاست، تأکید کرد: معین تکلیف واحدها در اولویت برنامه های حوزه مالی قرار گیرد.

معین تکلیف مسائل واحدهای لبنی خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرد

حمید ملانوری، شنبه شب 11 مهر در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به دستور کار اول این جلسه در زمینه فعال کردن واحدهای لبنی استان اظهار کرد: فعال کردن واحدهای لبنی غیبرطرفال استان باید ددر اولویت حوزه مالی استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه از 11 واحد لبنی استان تنها دو واحد فعال است، اعلام کرد: علی رغم اینکه آنالیز مسائل برای احیای این واحدها مدتی است که در دستور کار قرار گرفته اما متأسفانه اقدام خاصی در این حوزه انجام نشده است.

وی توضیح داد: اگر این واحدها را تجمیع کنیم و یا چند واحد که انگیزه ادامه فعالیت را احیا کنیم مسائل محصولات لبنی استان حل می گردد.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه باید مسائل این واحدها مطرح و برطرف گردد، اعلام کرد: ساز و کار نهایی جمع بندی گردد تا از دستور کار خارج و معین تکلیف گردد و دیگر معترض در این زمینه نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی خواهان برداشتن موانع بر سر راه واحدها شد و ادامه داد: واحدهایی که سرمایه گذار می تواند تسهیلات دریافت کند وام پرداخت و مجدد فعال شوند.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه در مورد برنامه های توسعه ای مرتبط با بازار و فرآوری و مسائل زرشک استان اعلام کرد: در زمینه حل مسائل زرشک بارها اعلام نموده ایم که برترین ساز و کار راه اندازی تعاونی بزرگ محصولات استراتژیک استان است.

ملانوری با بیان اینکه هنوز فعالیت عملیاتی این تعاونی شروع نشده است، گفت: اگر قرار باشد برای ادامه فعالیت هم اینگونه پیش برویم زمان را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: از جلسه قبلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و حدود یک ماه و نیم است منتظریم در این خصوص اقداماتی صورت بگیرد اما تا به امروز هیچ اتفاقی را شاهد نیستیم.

استاندار خراسان جنوبی بر برگزاری جلسه ای ویژه پیرامون محصول زرشک در استانداری شد و اسم کرد: در این جلسه در مورد بارگاه های زرشک و سایر بحث و گفتگو خواهد شد تا به جمع بندی برسیم.

ملانوری طرح خوشه زرشک و عناب خراسان جنوبی را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: از فرصت محصولات استراتژیک استان، بیشترین استفاده را می توان برد.

وی تأکید کرد: حتی می توانیم از زمان گلدهی تا برداشت و فروش محصول زرشک را تبدیل به یک جریان گردشگری کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه ضروری است طراحی ویژه ای صورت گیرد و ساز و کار تهیه گردد، ما هم از این طرح حمایت می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی سپس از حضور مؤثر فعالان مالی استان در رویداد جهانی اکسپو 2020 دبی گفت و اعلام کرد: حضور در این نمایشگاه فرصت خوبی برای فعالان مالی استان است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

ملانوری با اشاره به مسائلی که در زمینه هزینه حضور فراوری کنندگان در این نمایشگاه مطرح شده گفت: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی زمینه حضور فعالان مالی در این نمایشگاه فراهم می گردد.

علیرضا خامه زر، رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند هم از حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه جهانی اکسپو اطلاع داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت های استان است.

وی اظهار کرد: میزبانی این نمایشگاه را کشور امارات دارد و به لحاظ بعد مسافت فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت های استان در سطح بین المللی است.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، تزانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند از اعزام هیئت تجاری به این نمایشگاه از 24 تا 28 بهمن ماه اطلاع داد و اسم کرد: دستگاه های دولتی برای معرفی ظرفیت های استان و اعزام گروه ها پای کار بیایند.

وی با اشاره به هزینه های بالای برای شرکت در این نمایشگاه اعلام کرد: هزینه حضور در این رویداد جهانی برای هر فعال مالی 25 تا 30 میلیون تومان برآور شده است که احتیاج به حمایت دستگاه های دولتی داریم.

خامه زر توضیح داد: شرکت شهرک های صنعتی استان این قول را داده که 80 درصد اعتبار مورد احتیاج واحدهایی که داخل شهرک صنعتی هستند به وسیله آنها تأمین اعتبار گردد.

به گفته وی نمایشگاه اکسپو بعد از مسابقات جام جهانی و بازی های المپیک سومین رویداد مهم جهان از جهات مختلف محسوب می گردد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند توضیح داد: بعلاوه این قول داده شد که 50 درصد هزینه های واحدهای خارج از مجموعه شهرک ها به وسیله سازمان صمت پیگیری گردد.

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی برای حضور استان ها در این نمایشگاه غرفه به مساحت 60 متر مهیا نموده است.

وی با بیان اینکه برای اعزام گروه های صنایع دستی احتیاج به حمایت داریم، ادامه داد: به پنج نفر از هنرمندان به وسیله وزارتخانه تماس گرفته شده و هزینه های آنها پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11024

به "معین تکلیف مسائل واحدهای لبنی خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین تکلیف مسائل واحدهای لبنی خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید