همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در اردیبهشت ماه برگزار می گردد!

به گزارش گیگابلاگ، برگزاری همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت

ماه اردیبهشت 1398 قرار است همایشی به نام همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در دانشگاه بیرجند برگزار گردد. این همایش برای توجه بیشتر به فرصت ها و پتانسیل های بالای گردشگری بیابان لوت برگزار می گردد که می تواند باعث رونق و توسعه منطقه ها مجاور این بیابان بگردد. آقای محمد اسکندی ثانی، دبیر اجرایی این همایش در مصاحبه ای توضیحاتی را در خصوص آن بیان کردند که در ادامه می خوانیم. با خبرنگاران همراه باشید.

همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در اردیبهشت ماه برگزار می گردد!

جزئیات همایش بیابان لوت

دبیر اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در مصاحبه ای که با خبرگزاری ایسنا داشت در خصوص جزئیات این همایش گفت: همایش بین المللی بیابان لوت 11 و 12 اردیبهشت ماه 1398 در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. تا به امروز 70 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است. آقای اسکندی ثانی در این مصاحبه اظهار کرد: بیابان لوت پتانسیل های بی نظیری برای بخش گردشگری دارد و از موهبت های گردشگری استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان است که در مجاورت این بیابان قرار گرفته اند. توجه به ظرفیت ها و فرصت های گردشگری این منطقه بیابانی می تواند منجر به توسعه این منطقه ها و دست یابی به اقتصاد پایدار بگردد.

آقای محمد اسکندی ثانی به اهمیت صنعت گردشگری و توریسم در توسعه مالی اشاره نمود و گفت: گردشگری بعد از صنعت پتروشیمی و نفت، در رتبه سوم و بالاتر از صنایع مهمی مثل خودروسازی و فراوری مواد غذایی قرار می گیرد. درآمدهای صادراتی کشورها در حوزه گردشگری در فاصله سال های 2010 تا 2018 با حدود 25% رشد و توسعه همراه بوده است و صنعت توریسم و گردشگری از این نظر در رتبه اول قرار می گیرد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت که اردیبهشت ماه برگزار می گردد جذب سرمایه گذاری های خارجی، بهبود زیرساخت ها، یاری به اقشار ضعیف و بی بضاعت، رشد مالی فراگیر، تقویت جوامع روستایی استان ها، بازآفرینی بافت تاریخی شهرهای استان و قابلیت درآمدزایی به وسیله فناوری اطلاعات را از عوامل توسعه گردشگری در این منطقه ها برشمرد و گفت: تحقق استفاده بهینه از پتانسیل ها و فرصت های موجود در بیابان لوت می تواند باعث بهبود شرایط مالی زنان، تقویت صنایع دستی، حفظ محیط زیست، افزایش آگاهی و حساسیت جوامع به مساله تغییرات آب و هوایی، حفاظت از میراث فرهنگی، حفظ و پایداری میراث فرهنگی ناملموس و توسعه فعالیت های بشردوستانه گردد.

آقای اسکندری با اشاره به این موضوع که کویر مرکزی ایران که استان خراسان جنوبی، استان کرمان و سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد یکی از منطقه ها کمتر شناخته شده و بکر ایران است گفت: برای شناسایی و تبدیل این فرصت ها به برند گردشگری استان در سطح ملی و بین المللی، می بایست به صورت علمی و با همکاری بخش دولتی، بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی استان های مشرف و بخش دانشگاهی الگوها و مدل های صحیحی برای توسعه پایدار این بخش ایجاد کرد.

از سوی دیگر برگزاری فستیوال ها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و نشست های مختلف مثل همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در اردیبهشت ماه 1398 نیز از جمله راهکارهای علمی برای خلق برند مقصد گردشگری بیابان لوت در عرصه استان خراسان جنوبی است.

آقای اسکندری ثانی، دبیر اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در خصوص این همایش گفت: دانشگاه بیرجند با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و بیرجند، اتاق بازرگانی استان کرمان و اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان در نظر دارند همایش بین المللی بیابان لوت را در 11 و 12 اردیبهشت ماه سال 1398 در دانشگاه بیرجند برگزار نمایند. تا به امروز 70 مقاله از سوی محققین کشورهای مختلف جهان مثل ترکیه، انگلستان، ایتالیا و همین طور ایران به دبیرخانه این همایش بین المللی رسیده است. ایشان در خصوص جزئیات برگزاری این همایش گفت: همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت شرح داد: این کنفرانس یک روز به صورت علمی برگزار خواهد شد و روز دیگر به برگزار تور ویژه بیابان لوت اختصاص خواهد یافت.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13500

به "همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در اردیبهشت ماه برگزار می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در اردیبهشت ماه برگزار می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید