توصیه رئیس شورای رقابت به خریداران خودرو ، امکان دارد تا 40 درصد قیمت ها کاهش یابد

به گزارش گیگابلاگ، رئیس شورای رقابت با تأکید بر اینکه همه قیمت های فعلی خودرو ساختگی و دست چند نفر است، گفت: اگر قوه قضاییه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودروهای دپو شده را وارد بازار کند قیمت ها شکسته خواهد شد.

توصیه رئیس شورای رقابت به خریداران خودرو ، امکان دارد تا 40 درصد قیمت ها کاهش یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، رضا شیوا در یک برنامه تلویزیونی درباره فرمول قیمت گذاری خودرو، شرایط فعلی بازار و اقدامات پیش رو توضیحاتی داد که مهمترین گفته های وی در پی می آید:

* از سال 1392 که وارد بحث قیمت گذاری خودرو شدیم فرمول ما فرمول سقف قیمتی بود یعنی سه تا متغیر تورم بخشی، کیفیت و بهره وری در فرمول ما وجود دارد لذا با این سه متغیر برای چندین سال قیمت گذاری کردیم.

* از بهمن سال 1397، وزیر وقت صمت، برداشت اشتباهی از ابلاغیه سران قوا داشت و به شورای رقابت نامه نوشت که از قیمت گذاری خارج شویم و از آن موقع خارج شدیم تا اخیراً که از ما خواستند دستورالعمل قیمت گذاری را ارائه کنیم.

* دستورالعمل شورای رقابت نهایی و برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است، از بهمن سال 1397 تا به امروز قیمت خودرو در کارخانه افزایش نداشته و افزایش کنونی قیمت بازار، ساختگی است تعدادی دلال و منفعت طلب وارد بازار شدند که از قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی می خواهیم وارد شود و تکلیف را مشخص کند.

* زمانی که شورای رقابت وارد شود حتما قیمت حاشیه و کاذب شکسته خواهد شد، باید قسمت تقاضا را محدود و کاری کنیم که مصرف کننده نهایی، خریدار خودرو باشد بنابراین باید محدودیت هایی را بگذاریم.

* همه قیمت های فعلی ساختگی و دست چند نفر است و اگر قوه قضاییه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودروهای دپو شده را وارد بازار کند قیمت ها شکسته خواهد شد.

* قیمت کنونی خودرو حباب دارد و عده ای در تلاش برای نگه داشتن این حباب هستند و این حباب را باید بترکانیم تا قیمت ها واقعی شود. به اعتقاد ما قیمت های کنونی اگر بشکند امکان دارد 30 تا 40 درصد قیمت ها کاهش یابد.

  • ریزش 5 تا 8 میلیون تومانی قیمت خودروها | پراید 67 میلیونی هم خریدار ندارد | جدول جدیدترین نرخ خودروهای داخلی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3968

به "توصیه رئیس شورای رقابت به خریداران خودرو ، امکان دارد تا 40 درصد قیمت ها کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه رئیس شورای رقابت به خریداران خودرو ، امکان دارد تا 40 درصد قیمت ها کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید