حملات موشکی و توپخانه&zwnjای عربستان به صعده، تشدید درگیری مزدوران سعودی و اماراتی در یمن

به گزارش گیگابلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- منابع یمنی از ادامه حملات هوایی،موشکی و توپخانه ای متجاوزان سعودی به بعضی مناطق یمن خبر دادند.

حملات موشکی و توپخانه&zwnjای عربستان به صعده، تشدید درگیری مزدوران سعودی و اماراتی در یمن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه المسیره، متجاوزان سعودی بار دیگر مناطق مسکونی استان صعده در نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان را هدف حملات موشکی و توپخانه ای خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این حملات بازاری در منطقه القهر در بخش مرزی باقم هدف نهاده شد که در نتیجه آن دو شهروند یمنی زخمی شدند.

همچنین جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی، بخش صرواح در استان مارب را دو بار و بخشهای مدغل و مجزر را چهار بار بمباران کردند.

از الحدیده هم خبر می رسد که به گفته اتاق افسران ارتباط، نقض توافق آتش بس همچنان از سوی متجاوزان و مزدورانشان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، موارد تجاوزات دشمن طی ساعات اخیر، ایجاد استحکامات جنگی در الجبلیه و حیس و 43 مورد حمله توپخانه ای و 158 مورد تیراندازی بوده است.

تشدید اختلاف و درگیری مزدوران سعودی و اماراتی در یمن

همزمان با شروع عقب نشینی نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن و نیروهای شورای انتقالی از ابین، نیروهای دولت مستعفی، عناصر شورای انتقالی را به نقض توافقنامه ریاض متهم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، همزمان با شروع عقب نشینی نیرو های مستعفی و فراری یمن و نیرو های شورای انتقالی از ابین، نیرو های مستعفی و فراری یمن، عناصر شورای انتقالی را به نقض توافقنامه ریاض متهم کردند.

نیرو های دولتی وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری در ابین عناصر مسلح شورای انتقالی را متهم کردند مواضع آن ها را هدف قرار داده و توافقنامه ریاض را نقض نموده اند. نیرو های دولت مستعفی یمن تهدید کردند به این حملات پاسخ می دهند. نیرو های دولت مستعفی یمن این موضع را ساعاتی پس از آن اتخاذ کردند که اولین واحد های دولت مستعفی و فراری و شورای انتقالی جنوب، عقب نشینی از مواضع خود از ابین در جنوب یمن را در چارچوب اجرای بخش نظامی آنچه آنرا توافقنامه ریاض نامیدند، شروع کردند.

گزارشگر الجزیره در گزارشی به آنالیز نقشه عقب نشینی ها براساس توافقنامه ریاض پرداخت و در حالی که تصویری از نقشه ابین پخش می شد گفت: عقب نشینی نیرو های دولت (مستعفی و فراری) و شورای انتقالی جنوب از استان ابین زیر نظر مقامات نظامی عربستان سعودی شروع شد. واحد های نظامی لشکر 89 وابسته به دولت (مستعفی و فراری) به سمت شهر لودر رفتند و نیرو های شورای انتقالی نیز راهی شهر الضالع شدند. این عقب نشینی اهمیت زیادی دارد، از یکسو نتیجه اجرای به اصطلاح توافقنامه ریاض است و از سوی دیگر درگیری های طرفین در بعضی مناطق از جمله منطقه شیخ سالم از توابع زنجبار را متوقف کرد. شیخ سالم در حد فاصل شهر شقره که تحت سیطره نیرو های (مستعفی و فراری) است و شهر زنجبار که تحت کنترل عناصر مسلح نیرو های شورای انتقالی است، واقع شده است. از سوی دیگر منطقه خنفر در نزدیک جعار نیز شاهد درگیری هایی بود و نیرو های (مستعفی و فراری) به وسیله این درگیری ها سعی می کردند جعار و زنجبار را تحت محاصره در آورند که در این کار توفیقی به دست نیاوردند.

واکنش صنعاء به گنجانده شدن اعضای دولت نجات ملی یمن در لیست تحریم

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خاطرنشان کرد، آمریکا برای پوشاندن جرایم خود مقامات کشورهای دیگر را در لیست تروریسم قرار می دهد.

آمریکا اواخر هفته گذشته چند نفر از مقامات دولت نجات ملی یمن را در لیست تحریم قرار داد.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و سخنگوی انصارالله در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: آمریکا با هدف پوشاندن جنایاتی که مرتکب شده، در راستای چسباندن برچسب تروریسم به دیگران کار می نماید.

وی ادامه داد، طبقه بندی ملت ها و کشورها توسط آمریکا مصداق تروریسم است و این اقدام از نظر قانونی جرم است. واشنگتن حق ندارد شرکت ها و جنبش های کشورهای دیگر که قانون آمریکا را قبول ندارند، تحریم کند.

الحوثی تأکید کرد: دولت دونالد ترامپ حاضر به مجازات یا طبقه بندی قاتلان یمنی ها و عراقی نشد و حتی حاضر نشد قاتل جرج فلوید را مجازات کند، شخصی که به خاطر قتل او اعتراض های گسترده ای به پا شد، اما یمنی ها را در لیست تروریسم قرار می دهد زیرا آنها، زندانیان را تحویل دستگاه قضایی داده اند و این تأکید می نماید که طبقه بندی آمریکایی مصداق تروریسم است.

اخوانی های یمن در پی کودتای سیاسی علیه دولت منصورهادی

منابع مطلع در یمن خبر می دهند که حزب اخوانی الاصلاح که ستون فقرات دولت منصور هادی محسوب می گردد، درپی تشکیل یک شورای معارضان است.

اختلافات درونی در میان دولت مستعفی یمن وارد فاز جدیدی شده و علاوه بر شکست های میدانی، بحران سیاسی پررنگ تر از گذشته شده است.

وبگاه الخبر الیمنی، به نقل از منابع مطلع در یمن نوشت که حزب اخوانی الاصلاح که قدرتمندترین تشکل سیاسی درون دولت منصور هادی محسوب می گردد، در پی آن است تا به همراه افرادی که از دولت هادی کنار گذاشته شده اند و افرادی که به جناح قطر- ترکیه وابسته هستند، یک شورای معارضان تشکیل دهد.

این شورا پس از تشکیل درصدد خواهد بود تا جای دولت منصور هادی را در مناطق تحت کنترل حزب الاصلاح به دست گیرد.

به گفته این منابع، عبدالعزیز جباری معاون سابق نخست وزیر دولت مستعفی، احمد المیسری وزیر کشور دولت مستعفی، صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل سابق، محمد صالح بن عدیو استاندار شبوه و رمزی محروس استاندار سقطری، عضو این شورا هستند.

علاوه بر این شخصیت های سیاسی مطرح که به طور عمده به جریان قطر و ترکیه وابسته هستند، فرماندهان نظامی و رهبران بعضی قبائل نیز در این شورا حضور خواهند داشت و به گفته منابع یمنی، پس از تشکیل دولت مدنظر ریاض و سرانجام مذاکرات دولت هادی و شورای انتقالی جنوب، این شورا نیز کار خود را شروع خواهد نمود.

بنابراین گزارش، هدف حزب الاصلاح از تشکیل این شورا این است که در گفت و گوها و مذاکرات آینده بتواند با قدرت ظاهر گردد و مقابل خواسته های شورای انتقالی جنوب که همسو با امارات است، بایستد و این اقدام در حالی صورت می گیرد که از میزان اعتماد کشورهای غربی به دولت منصور هادی به طور قابل توجهی کاسته شده است.

تحرکات سیاسی اخوانی های حزب الاصلاح همچنین در شرایطی است که شهر مأرب به عنوان مرکز اخوانی های یمن، در آستانه سقوط به دست ارتش و انصارالله یمن واقع شده است و تعیین نیست که سرنوشت حزب الاصلاح پس از آزادسازی این شهر چه خواهد شد.

در همین زمینه، بعضی رسانه های یمنی خاطرنشان کردند که ائتلاف سعودی پس از تروریستی خواندن اخوان المسلمین در کوشش است با سناریویی حزب الاصلاح یمن را که شاخه اخوان المسلمین در این کشور است، پس از همکاری دوجانبه در جنگ، اکنون کنار بزند

تظاهرات علیه ائتلاف سعودی در تعز یمن

منابع مطلع از شروع تظاهرات علیه ائتلاف سعودی در تعز یمن با وجود تدابیر شدید امنیتی، اطلاع دادند.

به گزارش خبرنگار شبکه المیادین، شمار از مردم تعز در سایه استقرار شمار زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان های این شهر، برای برگزاری تظاهرات علیه ائتلاف سعودی به خیابان آمده اند. آنها در خیابان جنال عبدالناصر در مرکز تعز علیه ائتلاف سعودی جمع شده اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواهان خروج نیروهای ائتلاف هستند.

چند روز پیش یک منبع مطلع نظامی در یمن درباره تحرکات جدید امارات و نیروگیری سرتیپ طارق صالح در استان تعز واقع در جنوب غرب یمن هشدار داده بود.

وی که خواست نامش فاش نگردد، در گفت وگو با پایگاه خبری عربی 21 از تحرکات و دیدار های جدید و مشکوک رهبران گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات و نیروهای وابسته به طارق صالح فرمانده گروه موسوم به المقاومه الوطنیه که آن نیز تحت حمایت امارات است در مناطق جنوبی تعز اطلاع داد.

به گفته این منبع، دیدارهای فرماندهان وابسته به ابوظبی در تعز به صورت مستمر در شهرک العلقمه همچنان ادامه داد و افسران اماراتی و برادرزاده علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن در حال توزیع سلاح و پول میان فرماندهان میدانی وابسته به شورای انتقالی در الوازعیه واقع در مرز استان لحج هستند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7190

به "حملات موشکی و توپخانه&zwnjای عربستان به صعده، تشدید درگیری مزدوران سعودی و اماراتی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات موشکی و توپخانه&zwnjای عربستان به صعده، تشدید درگیری مزدوران سعودی و اماراتی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید