منابع اماراتی خبر دادند؛ محمد بن زاید به ژنرال حفتر پشت کرده است

به گزارش گیگابلاگ، منابع امنیتی در امارات و لیبی می گویند ولی عهد امارات به اطرافیان خود دستور داده با درخواست پناهندگی سیاسی حفتر موافقت نکنند.

منابع اماراتی خبر دادند؛ محمد بن زاید به ژنرال حفتر پشت کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منبعی اطلاعاتی در امارات عربی متحده مدعی شد که ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی که مورد حمایت اماراتی هاست، در صدد درخواست پناهندگی سیاسی است.

حساب بدون ظل در توییتر که خود را افسر اطلاعاتی امارات معرفی می کند، طی توییتی نوشت که محمد بن زاید، حاکم ابوظبی و فرمانده کل قوای امارات به طحنون (از افراد نزدیکک به بن زاید) دستور داده با در صورت درخواست حفتر مبنی بر اعطای پناهندگی سیاسی به او و خانواده اش، با این درخواست موافقت نکند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، برخی منابع می گویند امارات و مصر تصمیم گرفتند دیگر از حفتر بعد از شکست های نظامی پی درپی اش حمایت نکنند.

بر اساس این گزارش، روزنامه مدی مصر به نقل از منبعی نزدیک به حفتر گزارش داده است که مصر و امارات به این نتیجه رسیده اند که حفتر از گردونه سیاست و قدرت در لیبی در حال خارج شدن هست.

قاهره و ابوظبی طی بیش از یک سال از آغاز حملات نظامی حفتر بر اشغال شهر طرابلس که مقر دولت وفاق ملی لیبی است، از نیروهای حفتر حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده و حتی مصر برخی از نیروهای خود را به کمک او فرستاده و تصاویر این نیروها در فضای مجازی منتشر شده است.

در مقابل قطر و ترکیه، دو کشور مخالف سیاست های مصر و امارات از دولت وفاق ملی حمایت می کنند و حمایت های تسلیحاتی، سیاسی و اعزام نیرو به لیبی، باعث پیشروی نیروهای این دولت طی یک ماه اخیر شده است. این نیروها طی یک هفته فقط چند شهرک مهم از جمله الاصابعة و فرودگاه نظامی الوطیه در غرب را آزاد کرده اند.

آرایش نیروهای 2 طرف طی یک سال گذشته ( قرمز:حفترآبی : وفاق )

نیروهای حفتر بعد از یک سال و دو ماه هم اکنون در غرب طرابلس توسط نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در محاصره هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4092

به "منابع اماراتی خبر دادند؛ محمد بن زاید به ژنرال حفتر پشت کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع اماراتی خبر دادند؛ محمد بن زاید به ژنرال حفتر پشت کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید