حمله های آسمی مرگ آفرین

به گزارش گیگابلاگ، مدیر گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پژشکی یزد با بیان این که آسم یک بیماری مزمن است و تاکنون راه حلی برای ریشه کن کردن آن پیدا نشده است، گفت: وقتی شدت علائم آسم از حد معمول بیشتر گردد، می تواند باعث مرگ افراد گردد.

حمله های آسمی مرگ آفرین

دکتر محمدرضا صادقیان به مناسبت روز جهانی آسم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این که بیماری آسم بر جهت جریان هوا تأثیر می گذارد، اظهار کرد: این بیماری باعث نازک شدن و تورم جهت جریان هوا می گردد و با افزایش مخاط، تنفس فرد را سخت می نماید.

وی با اشاره به این که هنوز علت دقیق و اصلی ابتلاء به آسم نامعین است، اضافه کرد: تنها این موضوع معین شده که اگر افراد خانواده سابقه انواع بیماری های آلرژیک و آلرژی داشته باشند، احتمال بروز آسم در سایر افراد خانواده بیشتر می گردد.

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که تماس با بعضی از مواد حساسیت زا و محرک ممکن است باعث افزایش احتمال ابتلاء به آسم گردد، گفت: بعضی افراد ممکن است به دلیل تماس های شغلی نظیر کار کردن در نانوایی یا چوب بری دچار آسم شوند که در چنین مواردی بدون سابقه مبتلا می شوند.

وی با بیان این که بعضی از عوامل محیطی باعث بروز یا بدتر شدن آسم می شوند، توضیح داد: این عوامل شامل گرده های گل و گیاه، عوامل حساسیت زای حیوانات، قارچ، کپک ها، انواع حشرات، دود سیگار، تغییرات آب و هوایی، آلودگی ها، استرس، عفونت های ویروسی و حشره کش ها هستند.

صادقیان در ادامه سرفه، خس خس و تنگی نفس را از جمله علائم ابتلاء به آسم عنوان و اعلام کرد: سرفه بیماران آسمی اغلب در شب و اوایل صبح بدتر می گردد و به مدت طولانی ادامه می یابد.

وی با اشاره به این که گاهی اوقات افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر حمله آسم قرار می گیرند، اعلام کرد: وقتی شدت علائم آسم از حد معمول بیشتر گردد، به آن حمله آسم گفته می گردد که شدت های متفاوتی دارند ولی بعضی از موارد می توانند آنقدر شدید شوند که مرگ فرد را به دنبال داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آسم یک بیماری مزمن است و تاکنون راه حلی برای ریشه کن کردن آن پیدا نشده است، توضیح داد: این بیماری را می توان به شکلی کنترل و درمان کرد تا از بروز علائم و حملات آن پیشگیری گردد.

وی اضافه کرد: در صورت کنترل این بیماری می توان از زندگی مطلوبی برخوردار بود بنابراین علاوه بر درمان دارویی، پرهیز از عوامل محرکی که باعث برتر شدن آسم می گردد بسیار مهم است.

صادقیان با اشاره به این که برای مقابله با عوامل حساسیت زای موجود در گرد و خاک خانه باید بالش ها و تشک ها در پوششی غیرقابل نفوذ پیچیده گردد، گفت: علاوه بر آن نیز همه ملحفه ها باید هفته ای یک بار در آب داغ شسته و در آفتاب خشک گردد.

مدیر گروه بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که افراد آلرژیک باید از نگهداری حیوانات خانگی داخل منزل خودداری نمایند، اعلام کرد: باید نسبت به استفاده از بالش و تشک حاوی پر، پشم و کرک نیز پرهیز گردد زیرا باعث بدتر شدن این بیماری خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 43

به "حمله های آسمی مرگ آفرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله های آسمی مرگ آفرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید