خبرنگاران بمباران ابرهای سیاه در آسمان مسکو برای برگزاری هر چه بهتر رژه پیروزی

به گزارش گیگابلاگ، مسکو -خبرنگاران- رسانه های روسیه از بمباران شیمیایی مخصوص پراکنده ساختن ابرها در استان مسکو به منظور برگزاری هرچه بهترجشن روز پیروزی در مسکو خبر دادند.

خبرنگاران بمباران ابرهای سیاه در آسمان مسکو برای برگزاری هر چه بهتر رژه پیروزی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از رسانه های روسیه چندین فروند هواپیما و بالگرد از صبح روز یکشنبه برفراز انبوه ابرهای سیاهی که آسمان مناطق پیرامون مسکو را فرا گرفته بود مواد شیمیایی مخصوصی پاشیدند تا باران هر چه سریعتر باریده و شرایط جوی برای پرواز هواپیماها به سوی مسکو فراهم گردد.

شرایط آب و هوای مسکو از دو روز گذشته تا به امروز بشدت بارانی است.

یوگنی تیشکوتس رئیس مرکز هواشناسی فوبوس روسیه به ریانووستی گفت: هواپیماها در زمان حاضر ابرهای آسمان مناطق جنوب غرب مسکو که بخش عمده توده باران زا از آنجا به سوی پایتخت حرکت می نماید را بمباران می نمایند.

وی اعلام نمود که شرایط جوی برای پرواز هواپیماها در مناطق حومه مسکو و پایتخت مساعد نیست و تمام کوشش ها برای پراکندن ابرها پیش از شروع رژه پیروزی جریان دارد.

جشن روز پیروزی در مسکو در روز 9 ماه می (سالروز پیروزی متفقین بر آلمان نازی) همزمان با بسیاری از شهرهای روسیه با رژه واحدهای نمونه نیروهای مسلح و پرواز حدود 100 فروند انواع هواپیماها و بالگردها برگزار می گردد.

این رژه ساعت 10 صبح به وقت مسکو شروع و تا ساعت 11 صبح ادامه می یابد.

طرح پراکنده ساختن ابرها در روسیه از دوره شوروی سابق به اجرا درآمده است و برای نخستین بار در دهه 70 میلادی در شوروی با استفاده از هواپیمای توپولف-16 اجرا شد.

در دوره روسیه معاصر کارشناسان مرکز هواشناسی روسیه شیوه جدیدی را برای پراکنده ساختن ابرها که اصطلاحا بمباران ابرها نامیده می گردد ابداع کردند که شامل پاشیدن مواد شیمیایی خاص بر روی ابرها با هواپیما می گردد که ابر باردار شده و باران می بارد.

معمولا هزینه این طرح حدود 500 هزاردلار است و تا کنون چند بار در روز جشن پیروزی در مسکو بکار گرفته شده و تاثیرات آن تا شعاع حدود 150 کیلومتری را دربرمی گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9370

به "خبرنگاران بمباران ابرهای سیاه در آسمان مسکو برای برگزاری هر چه بهتر رژه پیروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بمباران ابرهای سیاه در آسمان مسکو برای برگزاری هر چه بهتر رژه پیروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید