تنش دیپلماتیک در آسمان؛ روسیه به هواپیمای اتریش اجازه پرواز نداد

به گزارش گیگابلاگ، شرکت هواپیمایی حامل پرچم اتریش پرواز از مقصد وین به مسکو را به دلیل آنکه روسیه گفته به این پرواز بدون عبور از آسمان بلاروس اجازه ورود نخواهد داد، لغو نموده است.

تنش دیپلماتیک در آسمان؛ روسیه به هواپیمای اتریش اجازه پرواز نداد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی بسته شدن آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس به دلیل حادثه مربوط به پرواز شماره 4978 شرکت هواپیمایی رایان ایر، روسیه یک پرواز شرکت هواپیمایی حامل پرچم اتریش را لغو نموده است.

شرکت آسترین ایرلاینز پنجشنبه بیان کرد روسیه گفته به پرواز شماره OS601 از مبدأ وین به مقصد مسکو، بدون عبور از حریم هوایی بلاروس اجازه نشستن در فرودگاه مسکو داده نخواهد شد.

اتحادیه اروپا چند روز پیش با متهم کردن بلاروس به فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری جهت دستگیری یکی از مخالفان دولت این کشور، آسمان کشورهای عضو این اتحادیه را به روی هواپیماهای بلاروس بست.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین از شرکت های هواپیمایی مستقر در اتحادیه اروپا خواستند از پرواز در حریم هوایی بلاروس خودداری نمایند.

پرواز شرکت هواپیمایی رایان ایر روز یکشنبه حین پرواز از آتن به ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) مورد رهگیری نهاده شد و وادار به فرود در مینسک شد. بعد از نشستن این پرواز دو نفر از مخالفان دولت بلاروس دستگیر شدند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز چهارشنبه فضاسازی ها درباره دلیل نشاندن این هواپیما را رد کرد و آنها را دروغ محض توصیف کرد.

او طی یک سخنرانی در جمع مقام های ارشد بلاروس از دستور به فرود هواپیمای رایان ایر دفاع کرد و گفت که تهدید بمب گذاری دلیل فرود این هواپیما بوده است.

لوکاشنکو گفت: اقدام ما در تطابق کامل با قوانین ایمنی رواز بوده است. این خلبان هواپیما است که بر اساس تمامی دستورات و قوانین تصمیم های لازم را اتخاذ می نماید و ما کمکمان را ارائه دادیم.

او افزود: آنها باید از ما تشکر می کردند. ما تمامی اقدامات لازم را برای نجات جان سرنشین ها انجام دادیم.

کشورهای غربی پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس به وسیله تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام مانده اند به دنبال بهانه های تازه برای تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9493

به "تنش دیپلماتیک در آسمان؛ روسیه به هواپیمای اتریش اجازه پرواز نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش دیپلماتیک در آسمان؛ روسیه به هواپیمای اتریش اجازه پرواز نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید