خبرنگاران ضدعفونی و میکروب زدایی شهرقزوین زیر نظر مراکز بهداشتی انجام می شود

به گزارش گیگابلاگ، قزوین - خبرنگاران - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از انجام اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهری برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد و گفت: ضدعفونی و میکروب زدایی خیابان ها و معابر اصلی و پرتردد شهر قزوین زیر نظر مراکز بهداشتی انجام می شود.

خبرنگاران ضدعفونی و میکروب زدایی شهرقزوین زیر نظر مراکز بهداشتی انجام می شود

مجتبی منتظری روز دوشنبه با اعلام این مطلب اضافه نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی شهروندان از ابتلا به این بیماری، مجموعه مدیریت شهری در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه های خدماتی اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده است.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین یادآورشد: بر اساس ظرفیت ها و امکانات موجود، تمهیدات لازم در جهت مقابله با کرونا ویروس اندیشیده شده و نیروهای سازمان آتش نشانی نیز، همچون عرصه های امداد و نجات و اطفای حریق، در عرصه خدمت رسانی در زمینه مقابله با ویروس کرونا آماده و در تلاش هستند تا خدمات شایسته ای به شهروندان ارائه دهند.

وی اضافه نمود: مهمترین راه مقابله با کرونا ویروس پیشگیری و کنترل این بیماری است که در این حوزه اقدام به میکروب زدایی خیابان ها و معابر پر تردد شهر و نواحی منفصل شهری توسط آتش نشانان با تجهیزات و کوله های انفرادی و خوروهای سبک با هماهنگی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرداری و نظارت کارشناسان مرکز بهداشت شهید بلندیان دانشگاه علوم پزشکی، در تمام خیابان های مرکزی و پرتردد شهر و محورهای اصلی در نواحی منفصل شهری در حال اجرا است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه این اقدام به صورت مستمر و دوره ای تا رسیدن به شرایط عادی انجام خواهد شد، به شهروندان اطمینان خاطر داد که این مواد هیچ خطری برای آن ها نخواهد داشت و عناصر تشکیل دهنده مواد ضدعفونی کننده که توسط آتش نشانان استفاده می شود، طبق دستور مرکز بهداشت تهیه شده و شهروندان نیز درحال حاضر از این مواد در منازل و یا محل کسب و کار خود جهت میکروب زدایی استفاده می کنند.

منتظری با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شهروندی گفت: شهروندان تلاش کنند تا در مراکز عمومی کمتر حضور یابند و اصول بهداشتی نظیر دفع پسماندها در مخازن و سطل های زباله شهری، خودداری از انداختن آب دهان در سطح معابر عمومی شهری و شستشوی مداوم دست با صابون و مواد شوینده را رعایت کرده و تا رسیدن به شرایط عادی، از برگزاری مراسمات جشن و عزاداری به صورت اجتماعات عمومی خودداری کنند.

براساس آخرین آمار رسمی، تا به امروز از یک هزار و 501 مبتلا به ویروس کرونا در کشور، 66 نفر فوت کرده و تعداد مبتلایان به این بیماری در استان قزوین 26 مورد و تعداد فوت شدگان آن نیز 2 نفر هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2645

به "خبرنگاران ضدعفونی و میکروب زدایی شهرقزوین زیر نظر مراکز بهداشتی انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضدعفونی و میکروب زدایی شهرقزوین زیر نظر مراکز بهداشتی انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید