تزریق دوز سوم واکسن کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد ، نظر وزارت بهداشت درباره اثربخشی 5 درصدی رسینوفارم

به گزارش گیگابلاگ، مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: باید بر روی برنامه کنترل سل کشور بازنگری گردد تا آسیب کووید 19 در افزایش موارد سل کاهش پیدا کند.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد ، نظر وزارت بهداشت درباره اثربخشی 5 درصدی رسینوفارم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: بعضی تصور می نمایند وقتی می گوییم روی پیشگیری از بیماری های مانند یا سرمایه گذاری گردد منظور سرمایه گذاری اقتصادی است، در حالی که این یکی از موارد است و تامین نیروی انسانی به ویژه در حوزه بهداشت، روش های تشخیص و موارد درمان نو باید مورد توجه قرار گیرد و همه این ها نشان می دهد باید بر روی برنامه کنترل سل کشور بازنگری گردد تا آسیب کووید 19 در افزایش موارد سل کاهش پیدا کند.

گویا ادامه داد: موارد ابتلا به سل تا سال 2019 با افزایش بیمار یابی فعال افزایش داشت و به همین نسبت موفقیت در درمان افزایش پیدا کرد و از سال 2019 موارد ابتلا کاهش پیدا نموده است و 20 درصد 5666 مورد سل در سال گذشته تشخیص دادیم که 18 درصد جمعیت غیر ایرانی بودند و به آن ها خدمت رسانی کردیم.

او با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان و گلستان بیشتر موارد سل را به خود اختصاص می دهد، گفت: با تمهیدات در برنامه کنترل سل کشور ما در طول این سال ها به ویژه رایگان بودن تشخیص و درمان به کنترل بیماری یاری نموده و در همه جهان همین صورت است و در سال 2020 یک میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت شناسایی یا کاهش داشته است و این نشان از کاهش موارد ابتلا نیست بلکه نشان از کاهش بیماریابی و عدم تشخیص موارد مبتلایان است.

گویا درباره بروز موج ششم کرونا اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که به علت نزدیکی در فصل سرما و ازدحام در فضا های بسته؛ موارد ابتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا کند. واکسیناسیون می تواند موارد ابتلا را کاهش دهد و ما موج پنجم سنگینی داشتیم، زیرا سویه دلتا با قدرت سرایت و بیماری زایی بیشتر روبرو شدیم و زمانی که این موج آغاز شد واکسیناسیون اوج نگرفته بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: ظرف یک ماه اخیر بیش از یک میلیون دوز واکسن تزریق کردیم که این در کاهش موارد ابتلا موثر بوده است، واکسن به تنهایی مانع ابتلا به بیماری کرونا نمی گردد و استفاده از ماسک و شست و شوی دست و عدم حضور در اجتماعات غیر ضروری در کاهش موارد ابتلا هم موثر است.

او اضافه کرد: در محیط های پر ازدحام باید سیستم تهویه به گونه ای باشد که مانع از چرخش ویروس گردد؛ یک عامل در ابتلا و پیشگیری موثر نیست.

گویا درباره توزیع واکسن پاستوکووک در مراکز واکسیناسیون اظهار کرد: واکسن پاستوکووک مجوز از سازمان غذا و دارو را دریافته نموده و مقرر است برای واکسیناسیون سنین بالای 12 و بالای 18 سال مورد استفاده قرار گیرد. اکنون در دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده است و مردم می توانند از این واکسن استفاده نمایند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره واکسن سل اعلام کرد: واکسنی که در سل استفاده می گردد واکسن برای بچه ها است که در بدو تولد تزریق می گردد، لزومی برای واکسیناسیون بزرگسالان در پیشگیری از سل وجود ندارد. این واکسن فراوری انستیتو پاستور ایران است و از برترین واکسن های جهان محسوب می گردد و از سازمان جهانی بهداشت درخواست مجوز نموده است تا بتوان این واکسن را صادر کرد.

گویا درباره خبر منتشر شده درباره اثربخشی 5 درصدی واکسن سینوفارم اظهار کرد: در زمینه اثربخشی واکسن ها مطالعاتی ارزشمند به وسیله معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در دست اقدام است و با مقایسه مطالعات در صورت لزوم برنامه ریزی برای تزریق دوز سوم گرفته خواهد شد.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11310

به "تزریق دوز سوم واکسن کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد ، نظر وزارت بهداشت درباره اثربخشی 5 درصدی رسینوفارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق دوز سوم واکسن کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد ، نظر وزارت بهداشت درباره اثربخشی 5 درصدی رسینوفارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید