خبرنگاران نیمی از قنوات داورزن بر اثر سیل خسارت دید

به گزارش گیگابلاگ، سبزوار- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سیلاب های اوایل هفته گذشته به نیمی از قنوات داورزن خسارت وارد کرد که احیای آنها 23 میلیارد ریال احتیاج دارد.

خبرنگاران نیمی از قنوات داورزن بر اثر سیل خسارت دید

علی اصغر امانیان روز سه شنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در پی این سیلاب ها 15 درصد قنوات شهرستان به طور کامل مسدود شد و 35 درصد از مجموع 128 قنات این شهرستان نیز از 30 تا 70 درصد خسارت دید.

وی ادامه داد: شهرستان داورزن در منطقه کویری واقع شده است که قنات های آن شریان های حیات و آبادانی در روستاهاست و افزون بر 10 درصد اراضی سطح زیر کشت شهرستان از این طریق آبیاری می گردد.

وی گفت: حوادث طبیعی به بخش های زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان، ساختار فنی و زیربنایی کشاورزی، قنوات و سامانه های آبیاری داورزن خسارت زده است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن اضافه کرد: این شهرستان با کشت گیاهانی همچون فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر یکی از قطب های فراوری گیاهان دارویی در خراسان رضوی محسوب می گردد.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی داورزن 20 هزار هکتار شامل 17 هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

چهار هزار و 750 بهره بردار در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعال هستند و به این ترتیب شغل 85 درصد جمعیت این شهرستان کشاورزی و دامداری است.

مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3668

به "خبرنگاران نیمی از قنوات داورزن بر اثر سیل خسارت دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیمی از قنوات داورزن بر اثر سیل خسارت دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید