خبرنگاران 2400میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و تامین آب فارس پیش بینی شد

به گزارش گیگابلاگ، شیراز- خبرنگاران- استاندار فارس گفت: در بودجه امسال 1400 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و یک هزار میلیارد تومان نیز برای تامین آب آشامیدنی در استان پیش بینی شده است.

خبرنگاران 2400میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و تامین آب فارس پیش بینی شد

عنایت الله رحیمی، عصر یکشنبه در شورای حفاظت آب استان در شیراز، با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال آبی و لزوم مدیریت صحیح کم آبی افزود: در شرایط فعلی برای تامین آب از منابع زیرزمینی با مشکل روبرو هستیم.

وی، بر لزوم کاهش مصرف آب در بخش خانگی و کشاورزی ادامه داد: با توجه به نیازی که برای صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد، باید مشوق های مختلفی را برای همکاری مردم به کار گیریم.

استاندار فارس، تکمیل سدها و بهره گیری کامل از منابع استانی را از دیگر راهکارهای مناسب برای رفع کم آبی برشمرد و افزود: مبحث انتقال آب از دریا باید زودتر به نتیجه برسد اما ضرورت دارد که همچنان در جهت گسترش کشاورزی دانش بنیان بکوشیم چرا که امکان توسعه کشاورزی غیر دانش بنیان وجود ندارد.

رحیمی، خواستار کاهش کشت برنج به نسبت کاهش بارندگی شد و گفت: در مقابل باید از از تولیدات گلخانه ای حمایت نامحدود انجام شود و توسعه نیروگاه های برقی خورشیدی در سطح خانگی و صنعتی نیز همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9239

به "خبرنگاران 2400میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و تامین آب فارس پیش بینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2400میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و تامین آب فارس پیش بینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید