خشم مقامات اروپایی از اقدام روسیه علیه شخصیت های این اتحادیه

به گزارش گیگابلاگ، مقام های اروپایی اقدام روسیه در ممنوعیت ورود هشت مقام ارشد اروپایی به خاک خود را شدیدا محکوم کردند.

خشم مقامات اروپایی از اقدام روسیه علیه شخصیت های این اتحادیه

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه طی بیانیه ای ورود هشت نفر از مقامات ارشد اروپایی را به خاک خود ممنوع گفت.

در لیست اعلامی وزارت امور خارجه روسیه از مقامات اروپایی که ازروز آدینه ورودشان به روسیه ممنوع شده است، نام مقامات سرشناسی همانند دیوید ساسولی رئیس مجلس اروپا، ورا جورووا معاون کمیسیون اروپا [بازوی اجرایی اتحادیه اروپا] و یورگ راوپاچ دادستان برلین دیده می گردد.

ژاک مایر ، عضو هیئت نمایندگی فرانسه در مجمع مجلسی شورای اروپا، ماریس بالتینس ، مدیر مرکز زبان دولتی جمهوری لتونی، ، آسا اسکوت(Asa SCOTT)، رئیس آزمایشگاه شیمی ، بیولوژیکی ، تشعشع و ایمنی هسته ای ، انستیتوی تحقیقات دفاع کل پادشاهی سوئد، ایلمار توموسک رئیس گروه زبان جمهوری استونی و رئیس شورای ملی رسانه های الکترونیکی جمهوری لتونی شهروندانی هستند که در لیست سیاه دولت روسیه قرار گرفته اند.

این تصمیم وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا علیه مقامات و نهادهای روسی به بهانه نقض حقوق بشر در ماجرای آلکسی ناوالنی اتخاذ شده است.

دربیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است همه پیشنهادهای روسیه برای حل مسائل با اروپا، دائما یا رد یا نادیده گرفته می شوند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه نوشته است: تحریم های اروپا با دانش و تشویق آمریکا که علاقه خود را برای تبدیل دوباره اروپا به صحنه رویارویی پنهان نمی نماید، اعمال می گردد.

در این بیانیه تاکید شده است هدف تحریم های اروپا، بازدارندگی پیشرفت روسیه به هرقیمتی است.

در پی انتشار خبر ممنوع الورود شدن این 8 مقام ارشد اروپایی به روسیه، اتحادیه اروپا طی بیانیه ای گفت که حق پاسخ دادن به این اقدام طرف روسی را برای خود محفوظ می دارد.

این اقدام روسیه تنش های بین مسکو و بروکسل را تشدید نموده است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از طرف 27 عضو این اتحادیه اعلام نموده که این تصمیم مسکو غیر قابل قبول و بدون توجیه قانونی است. به گفته وی این اقدام مستقیما علیه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن است.

این تصمیم روسیه با انتقادها و خشم بعضی دیگر از مقامات این اتحادیه هم روبرو شده است.

دیک بهرندت، سناتور دادگستری برلین از حزب سبز آلمان امروز (یکشنبه) در آژانس مطبوعاتی آلمان گفت: مجازات های روسیه علیه دادستانی برلین بی اساس است و اقدامی علیه ساختارهای حقوق اساسی برلین است.

وی تاکید نمود: آقای یورگ راوپاچ یک دادستان عمومی نترس و وکیلی عالی است. دادستانی عمومی برلین بدون توجه به این اقدام روسیه به وظایف مهم خود عمل خواهد نمود.

دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا هم اظهارت مشابهی را ایراد نموده و در پیامی توئیتری بااشاره به اقدام کرملین علیه مقامات اروپایی گفت: هیچ تحریم و یا ارعابی مجلس اروپا و شخص من را از این مسئله باز نمی دارد که ازحقوق بشر، آزادی و یا دموکراسی حمایت کنم. تهدیدها ما را به سکوت وا نخواهد داشت.

دولت آلمان هم این اقدام های محدود کننده روسیه را به شدت رد نموده و گفت که اقدامات اجرا شده به وسیله فدراسیون روسیه برخلاف اقداماتی که اتحادیه اروپا در ماه مارس علیه مقامات روسی به علت نقض جدی حقوق بشر اعمال نموده است، از نظر محتوایی بی علت است. دولت آلمان گفت که از نظر اتحادیه اروپا و آلمان روابط با روسیه همچنان متشنج خواهد بود.

مقامات اتحادیه اروپا از جمله روسای کمیسیون اروپایی، شورای اروپایی و مجلس اروپا هم در بیانیه مشترکی این اقدام روسیه را شدیدا محکوم نموده و مسکو را به اقدامات متقابل محکوم کردند.

روسیه مجددا اتحادیه اروپا را متهم نموده که پیشنهادات مسکو برای مناسبات بهتر با بروکسل را مرتبا انکار می نماید.

روابط بین مسکو و بروکسل مدتهاست که دچار تنش های روزافزون شده است و این تنها مربوط به مناقشات بر سر مسئله آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین نیست. اتحادیه اروپا به علت الحاق کریمه به روسیه و مناقشات در شرق اوکراین هم تحریم هایی را علیه این کشور صادر نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9804

به "خشم مقامات اروپایی از اقدام روسیه علیه شخصیت های این اتحادیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مقامات اروپایی از اقدام روسیه علیه شخصیت های این اتحادیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید