دعوت رئیس جمهور اوستیای شاقتصادی از فعالان اقتصادی ایران برای مشارکت در طرح های این منطقه

به گزارش گیگابلاگ، رئیس جمهور اوستیای شاقتصادی در دیدار سفیر ایران از فعالان اقتصادی ایرانی برای مشارکت در طرح های این منطقه دعوت کرد.

دعوت رئیس جمهور اوستیای شاقتصادی از فعالان اقتصادی ایران برای مشارکت در طرح های این منطقه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در سفر اخیرش به اوستیای شاقتصادی و آلانیا با ویچسلاو بیتاروف رئیس جمهوری این منطقه از روسیه دیدار و مصاحبه کرد.

ویچسلاو بیتاروف در این دیدار با اشاره به نقاط مشترک فراوان و خویشاوندی زبانی و فرهنگی مردم اوستیا با ایرانیان، این امر را عامل خوبی در راستای توسعه روابط این جمهوری با جمهوری اسلامی ایران برشمرد و همایش مشترک ایران و قفقاز شاقتصادی را واقعه مهمی در این راستا خواند.

رئیس جمهور اوستیای شاقتصادی با اشاره به حضور برخی فعالان اقتصادی ایرانی در اوستیای شاقتصادی گفت: برنامه ریزی شده تا پروژه های مشترکی را با بخش خصوص ایران در این جمهوری آغاز کنیم.

وی پروژه ایجاد یک هاب تجاری در اوستیای شاقتصادی در منطقه مرزی با گرجستان را از برنامه های این جمهوری اعلام کرد و از فعالان اقتصادی ایرانی برای مشارکت در این طرح دعوت به عمل آورد.

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه نیز در این دیدار با اشاره به میزبانی اوستیای شاقتصادی در برگزاری دور اول همایش همکاری های ایران و قفقاز شاقتصادی اعلام کرد: در حوزه علمی و دانشگاهی همکاری های ایران و روسیه سرعت خوبی گرفته و در حوزه اقتصادی نیز همکاری ها باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن توافقنامه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، این قضیه را بسترساز توسعه تجارت بین ایران و منطقه قفقاز شاقتصادی برشمرد.

سفیر ایران در این دیدار پیشنهاداتی در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی از جمله کشت فراسرزمینی عنوان نمود که مورد استقبال طرف روس قرار گرفت.

همچنین در این دیدار درباره مشخص یک استان در ایران برای همکاری مستقیم با اوستیای شاقتصادی و آلانیا و نیز برنامه ریزی سفر بیتاروف به ایران مصاحبه شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1185

به "دعوت رئیس جمهور اوستیای شاقتصادی از فعالان اقتصادی ایران برای مشارکت در طرح های این منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت رئیس جمهور اوستیای شاقتصادی از فعالان اقتصادی ایران برای مشارکت در طرح های این منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید