راهنمای گام به گام برای انتخاب مدل کفش مدرسه

به گزارش گیگابلاگ، وقتی نوبت به خرید کفش بچگانه می رسد، همواره ضروری است نکات بیشتری را در نظر بگیریم به ویژه اگر این کفش، کفش مدرسه باشد.

راهنمای گام به گام برای انتخاب مدل کفش مدرسه

کم کم به روزهای پاییزی نزدیک می شویم و انتخاب کیف و کفش مناسب مدرسه، دغدغه خانواده هایی است که به سلامت بدن بچه هایشان اهمیت می دهند.

پس با این نکات همراه شوید تا بهترین مدل کفش مدرسه دخترانه یا پسرانه را برای یک سال تحصیلی شاد و متفاوت، انتخاب کنید.

به پاشنه کفش توجه کنید:

پاشنه های کفش به این علت اهمیت دارند که از وزن پاها رویشان قرار می گیرد. بنابراین پاشنه ها هنگام گام برداشتن باید کاملا صاف قرار بگیرند و اگر زیاد به طرفین کج شوند، باعث ایجاد مشکلاتی مثل کمردرد و پادرد می شوند.

نکته: اگر می توانید دو طرف پاشنه کفش را به راحتی به داخل فشار دهید، کفش برای پاهای در حال رشد فرزندانتان مناسب نیست.

شما به بندها احتیاج دارید:

کفش مدرسه باید بندی یا لااقل چسبی باشد. بندها این امکان را ایجاد می نمایند که پا کاملا داخل کفش ثابت بماند و لیز نخورد. لیز خوردن پا در داخل کفش، باعث می گردد انگشتان پا مدام مچاله شده و به مرور زمان دفرمه گردد.

کفش باید انعطاف پذیر باشد:

کفش مدرسه یا کتانی بچگانه ای که انتخاب می نماید باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد، اما تنها در بخش پنجه کفش. در واقع کفش تنها باید کمی خم گردد نه کاملا مچاله!

علاوه بر این بهتر است که کفش، بالشتک یا کوشن هایی (Cushioning) برای راحتی و حمایت بیشتر از پاها داشته باشد.

هم دارای قابلیت تنفس و هم ضد آب:

چند هفته ای که از آغاز مدرسه ها بگذرد، موسم باران های تند پاییزی و بعد از آن برف های زمستانی است. پس اگر برای زنگ ورزش یک کتانی یا کفش ورزشی را انتخاب نموده اید، برای روزهای دیگر به یک نیم بوت ضد آب احتیاج دارید.

چرم، کتان و پارچه های تکنولوژی دار، می توانند هم ضد آب باشند و هم قابلیت تنفس داشته باشند. از قلم نیاندازید که بچه ها در مدرسه مدام به این طرف و آن طرف می دوند، پس کفشی که قابلیت تنفس نداشته باشد علاوه بر آنکه باعث بو دریافت پا می گردد، بیماری های پوستی متعددی را هم به وجود می آورد.

کدام برند؟ قابلیت تنفس در عین ضدآب بودن ویژگی خاص کفش های برند جی اوکس (GEOX) است، مدل های متنوع این برند را در بخش های بچگانه، زنانه و مردانه می توانید پیدا کنید.

کمی لژ ضروری است:

کمی لژ در بخش پاشنه کفش می تواند فشار را از روی کمر بردارد. چه کفش کتانی یا ورزشی بچگانه را انتخاب می کنید و چه برای روزهای بارانی، سراغ نیم بوت های دخترانه و پسرانه می روید، همواره دنبال کفش هایی بگردید که کمی لژ داشته باشند.

این مدل ها برای کفش مدرسه مناسب نیستند:

کفش هایی که زیره چوبی دارند، از پاها در مقابل ضربه محافظت نمی نمایند و باعث می شوند بچه ها هنگام راه رفتن فشار بیشتری به پاشنه پا وارد نمایند که به مرور زمان باعث ایجاد کمردرد و دردهای مفصلی می گردد.

کفش های عروسکی، معمولا زیره نازک و کم دوامی دارند که در همان هفته های اول مدرسه از بین می رود. علاوه بر آن، کفش های عروسکی به این دلیل که ساختار شل و سستی دارند، نمی توانند از پا به خوبی محافظت نمایند و پا مدام داخل کفش لیز می خورد.

بوت های مدل UGG، با زیره تخت و رویه نرمی که دارند، اگرچه ممکن است مدل مورد علاقه دختر بچه ها باشند، اما به عنوان کفش مدرسه انتخاب مناسبی نیستند.

کفش های کاملا تخت و راحتی، باعث خستگی و درد در بخش مچ پا می شوند و در بلند مدت ممکن است موجب صافی کف پا و کمردرد شوند.

کفش های پاشنه دار، تنها و تنها برای یک مدت کوتاه در مهمانی ها برای دختربچه هایی که عاشق صدای پاشنه ها هستند، قابل استفاده هستند. پاشنه بلند، باعث ایجاد فشار بر پنجه پا شده و انگشتان را دفرمه می نماید.

بهترین سایز برای کفش مدرسه

بهترین موقع برای خرید کفش یا اندازگیری پاها برای خرید اینترنتی کفش، بعداز ظهر است که اندازه پاها به بیشترین میزان خود در طول روز می رسد. پس هیچگاه صبح ها برای خرید کفش به ویژه کفش بچگانه اقدام نکنید.

درست است که دختران و پسران تا خاتمه نوجوانی در حال رشد هستند اما این موضوع نباید دلیل گردد که شما کفشی را انتخاب کنید که سایز آن بزرگتر است سایز فعلی پای آن ها است.

همواره حواستان باشد که هر چند ماه یک بار اندازه کفش را چک کنید و مطمئن شوید انگشتان پا داخل کفش مچاله نشده باشند و کفش هنوز برای فرزند شما اندازه باشد.

کفش ورزشی تمرین بهترین انتخاب است!

حالا که همه نکات مهم برای انتخاب کفش مدرسه را می دانیم، بهتر است به شما بگوییم که کفش های ورزشی مخصوص تمرین یا کتانی های بچگانه بهترین انتخاب برای روزهای طولانی و پرجنب و جوش مدرسه هستند.

برند آدیداس (Adidas) و سوپرگا (Superga) مدل های متنوعی از انواع کفش کتانی و ورزشی دخترانه و پسرانه هم در مجموعه بچگانه و هم در مجموعه بزرگسال برای نوجوانان، طراحی نموده است که برای یک روز شاد در مدرسه می توانند مناسب باشند.

اگر هنوز خرید اینترنتی کفش را امتحان ننموده اید، این روزهای شلوغ پیش از آغاز مهر بهترین فرصت است تا با یک روش ساده برای مهر آماده شوید.

خبرنگاران به عنوان نمایندگی معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی برای یک خرید اینترنتی ساده در کنار شما است.

از قلم نیاندازید که تا یک هفته پس از خرید در صورت بروز هر گونه مسئله ای می توانید آنچه را که خریده اید تعویض کنید یا حتی پس دهید.

تیپ مدرسه ، چگونه در مدرسه خوشتیپ باشیم؟

4 نکته در خصوص کوله مدرسه برای یک آغاز عالی!

خوش تیپ ها از حالا برای مدرسه آماده می شوند!

منبع: دیجی استایل
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1269

به "راهنمای گام به گام برای انتخاب مدل کفش مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گام به گام برای انتخاب مدل کفش مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید