زمان قطعی شروع ترم جدید دانشگاه ها اعلام شد ، تکلیف حضور قبولی های کنکور در دانشگاه تعیین شد

به گزارش گیگابلاگ، وزیر علوم از ثبت نام مجازی دانشجویان دانشگاه ها برای ترم جدید اطلاع داد و گفت: شروع سال تحصیلی دانشگاه ها از 15 شهریور قطعی است و دانشجویان جدیدالورود نیز از اوایل آبان می توانند در دانشگاه محل پذیرش خود ثبت نام نمایند.

زمان قطعی شروع ترم جدید دانشگاه ها اعلام شد ، تکلیف حضور قبولی های کنکور در دانشگاه تعیین شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور در مصلای تهران با تاکید بر این که آزمون امروز داوطلبان گروه علوم تجربی در حوزه های امتحانی از جمله مصلای تهران در شرایط خوبی برگزار می گردد، گفت: خوشبختانه شرایط برگزاری آزمون در حوزه های آمتحانی به گونه ای است که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری تعریف شده در دستورالعمل به خوبی اجرا می شوند ضمن این که حوزه های برگزاری امتحانی فضای مناسبی دارند.

وی اضافه کرد: من از حوزه های دیگر آزمون سراسری نیز بازدید داشته ام. خوشبختانه نتیجه کوشش همکاران ما برای برگزاری بهتر آزمون با اجرای پروتکل های بهداشتی مفید بود و حداقل فاصله 1.80 سانتی متری جایگاه ها را رعایت نموده اند و امروز نیز شاهد برگزاری عظیم ترین آزمون گروه آزمایشی یعنی رشته های علوم تجربی هستیم و ان شاءالله این هماهنگی هایی که در سطح ملی برای برگزاری آزمون رخ داده است به عنوان یک نمونه کار جهادی باقی خواهد ماند.

وزیر علوم شرح داد: هدف اصلی همه دست اندرکارانی که برای برگزاری آزمون سراسری سال جاری یاری نموده اند ایجاد آسایش فکری خانواده ها و آرامش خاطر داوطلبان است تا بتوانیم یکی از برنامه های مهم سالیانه را به خوبی اجرایی کنیم و داوطلبان بتوانند در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه ها شوند.

دکتر غلامی گفت: همان گونه که سازمان سنجش نیز اعلام نموده، نتایج نهایی آزمون سراسری اواخر مهر اعلام خواهد شد و دانشگاه ها ثبت نام خود را همانند سال های قبل انجام خواهند داد. طبیعتا سال جاری ثبت نام دانشگاه ها به صورت مجازی خواهد بود و کوشش دانشگاه ها این است که بتوانند در نیم سال جدید شرایطی را فراهم نمایند تا چند هفته ای پذیرفته شدگان جدید در محیط دانشگاه باشند.

وی اضافه کرد: کوشش ما این است که داوطلبان جدیدالورود هرچه زودتر یعنی از اوایل آبان جاری کلاس های آموزشی خود را شروع نمایند و توصیه کردیم دانشگاه ها از دانشجویان خود در نیم سال اول ثبت نام به عمل آورند و این موضوع را خود مدیریت نمایند به این ترتیب که یا به تعداد کمتری واحد ارائه نمایند یا این که با طولانی کردن نیم سال بتوانند برنامه آموزشی خود را پیش ببرند.

وزیر علوم تاکید نمود: همه ما دعا می کنیم که شرایط شیوع ویروس کرونا و فرایند کنترل آن بهبود پیدا کند و بتوانیم همه دانشجویان را در محیط دانشگاه مجددا ببینیم اما شروع ترم دانشگاه ها از 15 شهریور قطعی است. چون آموزش دانشگاه ها به شکل مجازی است و ما تجربه نیم سال قبل را نیز داریم عملا کلاس های خود را از همان 15 شهریور شروع خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5356

به "زمان قطعی شروع ترم جدید دانشگاه ها اعلام شد ، تکلیف حضور قبولی های کنکور در دانشگاه تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان قطعی شروع ترم جدید دانشگاه ها اعلام شد ، تکلیف حضور قبولی های کنکور در دانشگاه تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید