شروع تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی بعد از تعطیلات نوروز در قرنطینه

به گزارش گیگابلاگ، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: در جهت آماده سازی ورزشکاران پارالمپیکی در سال آینده اردوی ورزشکاران معلول به صورت قرنطینه برپا خواهد شد تا مسئله ای در فرایند آماده سازی آن ها ایجاد نشود.

شروع تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی بعد از تعطیلات نوروز در قرنطینه

هادی رضایی در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط اردوهای پارالمپیکی اظهار کرد: به دلیل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر تمام اردوهای پارالمپیکی تعطیل است و ما سعی داریم در جهت حفظ آمادگی آن ها در سال جدید بعد از تعطیلات اردوهای ورزشکاران را حتی به صورت قرنطینه برگزار کنیم تا مسئله ای در فرایند آماده سازی آن ها جهت شرکت در توکیو ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد بازی های پارالمپیک توکیو به تعویق بیفتد گفت: فعلا نامه ای از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک برای لغو و یا به تعویق انداختن این بازی ها به دستمان نرسیده است بنابراین چاره ای نداریم که ورزشکاران را در این شرایط آماده نگه داریم تا ببینیم شرایط در آینده از نظر ویروس کرونا چگونه خواهد بود.

وی با اشاره به لغو بیشتر مسابقات کسب سهمیه در رشته های مختلف معلولان خاطر نشان کرد: بسیاری از مسابقاتی که پیش رو داشتیم برای تأیید کلاس بندی بین المللی ورزشکاران جهت شرکت در پارالمپیک توکیو بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی کشورهای میزبان لغو شده است و در این زمینه منتظر راهکار جدید از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم.

رضایی همچنین در خصوص شرایط رشته تیراندازی و اینکه هنوز سهمیه دو نفر از ورزشکاران تیرانداز از نظر کمیته ملی پارالمپیک به تأیید نرسیده است، اظهار کرد: این دو ورزشکار سهمیه ورودی را کسب کرده اند اما از نظر ما به رکورد حد نصاب دست نیافته اند. البته تصمیم گیری در این زمینه بستگی به نظر کمیته ملی پارالمپیک دارد و اینکه ببینیم در آینده مسابقه ای برای بررسی رکورد این دو ورزشکار وجود دارد یا خیر تا تصمیم نهایی درباره اعزام یا عدم اعزام این دو ورزشکار گرفته شود. در حال حاضر شرایط کشور از نظر ویروس کرونا در شرایط عادی نیست و کل ورزش از برنامه های خود عقب است و این تنها مختص کمیته ملی پارالمپیک نیست.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در انتها در خصوص شرایط بودجه این کمیته گفت: تا امروز از 30 میلیارد بودجه پیش بینی شده 22 میلیارد بودجه خود را دریافت کرده ایم و مسئله ای از نظر شرایط بودجه نداریم. امیدوارم که تا انتها سال مابقی بودجه نیز به کمیته اختصاص داده شود تا در فرایند آماده سازی ورزشکاران پارالمپیکی با مشکل خاصی روبرو نشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2928

به "شروع تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی بعد از تعطیلات نوروز در قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی بعد از تعطیلات نوروز در قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید