ضرورت نهادینه سازی تجارت نوین بر اساس علوم بین رشته ای

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: توسعه تجارت نوین بر مبنای علوم بین رشته ای در دنیای کنونی بسیار مورد توجه است.

ضرورت نهادینه سازی تجارت نوین بر اساس علوم بین رشته ای

فتح الله حقیقی صبح امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: یکی از ایرادات بزرگ این است که برای انجام کاری با سرعت انفجاری حرکت نموده و پس از مدتی متوقف می شویم و پیگیری نمی کنیم که مثال آن نداشتن هیچ ارتباط تعریف شده بین شرکت های دانش بنیان و مدیریت استان است.

این مسئول، کیفیت را عامل اصلی در ارائه خدمات دانست و ادامه داد: علوم بین رشته ای الگوی توسعه در همه کشورها است و برای ترسیم الگوی توسعه استان نیز باید به این رشته ها و شرکت های دانش بنیان توجه گردد.

وی اضافه کرد: باید توسعه بر اساس علوم دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد و بها داده گردد. تا زمانی که این مسائل به دغدغه تبدیل نگردد، امور این بخش بهبود نمی یابد. همچنین باید اعتمادسازی ایجاد گردد تا این شرکت ها تشکیل شده و فعالیت نمایند. مصوبه جلسات مختلف برای همه دستگاه ها و بخش ها لازم الاجرا است و انتظار می رود مصوبات پس از تصویب در جلسات به مرحله اجرایی نیز برسد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر گسترش علوم بین رشته ای، یادآور شد: توسعه تجارت نوین بر مبنای علوم بین رشته ای در دنیای کنونی بسیار مورد توجه است و دانشگاه های مهم دنیا در حال تربیت نیروی انسانی متخصص برای این علوم هستند و شرکت های دانش بنیان نیز جزو این حوزه محسوب می شوند که در این راستا جلساتی برای حل مسائل شرکت های دانش بنیان تشکیل می گردد و پس از آن شاهد جنب وجوش و فعالیت بیشتر شرکت ها در استان خواهیم بود.

استاندار زنجان، جوانان را ثروت و فرصت پیشرفت کشور عنوان نمود و اضافه کرد: اگر از جوانان پشتیبانی به عمل بیاید، به تعالی می رسند و کشور در جهت پیشرفت و توسعه قرار می گیرد. شرکت های دانش بنیان نیز توجه داشته باشند که باید در زمینه تجاری سازی محصولات خود حرکت نمایند.

وی در رابطه با موارد مطرح شده در رابطه با مشکل فضای فیزیکی شرکت های دانش بنیان، اعلام نمود: اعتقاد بر این است که شرکت های دانش بنیان نباید پراکنده گردد، بلکه باید در محیطی متمرکز شده و مکمل یکدیگر باشد و تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان نیز برای بهبود شرایط پیگیری گردد.

حقیقی در رابطه با تجارت اوراسیا، توضیح داد: در رابطه با فرایند استقرار شهرک صنعتی ترک ها باید متذکر شد که اشخاص پیگیری ایجاد آن را داشتند که این عمل اشتباه بود و باید این مهم از جانب وزارتخانه پیگیری می شد تا مثمرثمر گردد؛ چراکه ایجاد زمینه و پتانسیل بیشتری را سبب می گردد. انتظار می رود که شهرک صنعتی رها نشده و پیگیری کند تا به نتیجه برسد؛ البته احتیاج است تا یک گروه کاری تشکیل گردد تا هدف گذاری صورت گرفته تا بر اساس زمان بندی حرکت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1447

به "ضرورت نهادینه سازی تجارت نوین بر اساس علوم بین رشته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت نهادینه سازی تجارت نوین بر اساس علوم بین رشته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید