طرز تهیه کنافه ترکی با پنیر در خانه

به گزارش گیگابلاگ، برای خوردن یک کنافه پنیری خوشمزه نیازی نیست به کافه بروید، خودتان به راحتی در خانه این دسر خوشمزه را آماده کنید.

طرز تهیه کنافه ترکی با پنیر در خانه

کنافه از خانواده دسر باقلوا است که به نام های کنافه به عربی و کونفی یا کونفه نیز می شناسند؛ با وجود اینکه این شیرینی ریشه عربی دارد، اما بیشتر در کشور ترکیه سرو می گردد؛ طرز تهیه این دسر بسیار متنوع است و می توانید آن را با سرشیر، بستنی، موز و قهوه نوش جان کنید؛ با وجود اینکه قیمت کنافه ترکی بالا است، خودتان به راحتی می توانید با تهیه چند قلم مواد، آن را در خانه درست نموده و لذت ببرید؛ برای آشنایی با طرز تهیه کنافه ترکی در خانه، تا خاتمه این مطلب با خبرنگارانمگ همراه باشید.

آموزش کنافه ترکی

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/Cheese%20knafe.mp4

مواد لازم برای پخت کنافه ترکی

  • رشته کنافه یا کادایف 300 گرم
  • کره 150 گرم
  • زعفران دم نموده 2 قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه ⅔ پاکت
  • پنیر پیتزا ½ پیمانه
  • پودر پسته به میزان کافی

مواد لازم شربت کنافه

  • آب 1 لیوان
  • شکر 1 لیوان
  • هل 2 عدد
  • گلاب 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم نموده 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کنافه پنیری

طرز تهیه کنافه پنیری در فر و ماهیتابه امکان پذیر است؛ بنابراین اگر دسترسی به فر ندارید به راحتی می توانید آن را در ماهیتابه درست کنید؛

مرحله اول

برای پخت کنافه پنیری، در ابتدا ضروری است که شربت آن را آماده نموده تا خنک گردد؛ برای تهیه شربت ضروری است آب و شکر را به همراه دانه هل، گلاب و زعفران دم نموده درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شربت بجوشد و. به قوام لازم برسد.

مرحله دوم

بعد از آنکه ذرات شکر کاملا حل شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا شربت خنک گردد؛ سپس در این فاصله فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کند تا کاملا گرم گردد.

مرحله چهارم

کره را همراه زعفران روی بخار کتری قرار دهید تا بنماری گردد؛ در این مرحله رشته کادایف را با دست کمی خرد نموده و مخلوط زعفران و کره را به آن اضافه کنید و تمام مواد را با دست به خوبی مخلوط کنید.

مرحله پنجم

رشته های آماده شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید؛ سپس در این مرحله می توانید از ظرف های مخصوص کنوفه یا از قالب پیتزا بهره ببرید و تمام سطح آن را با کره چرب کنید. در ادامه یک قسمت از رشته کادایف را درون قالب ریخته و به یاری یک لیوان یا دست به خوبی فشار می دهیم تا به ظرف چسبیده و حالت منسجم بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه کنافه، برای پنیر میانی می توانید به روش های مختلفی آن را درست کنید اما ساده ترین روش تهیه آن به این صورت است که در یک قابلمه یک لیتر شیر را با دو قاشق نشاسته مخلوط نموده و روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد و قوام آن مانند فرنی گردد؛ سپس آن را در طرفی ریخته و 150 گرم پنیر موزارلا را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد.

مرحله خاتمهی طرز تهیه کنافه ترکی

مواد پنیری آماده شده را روی رشته های درون قالب ریخته و باقی رشته ها را روی آن بریزید. سپس قالب را به مدت 25 دقیق درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا رشته ها طلایی شوند؛ البته در این فاصله به آن سر زده و مواظب باشید کنافه نسوزد. در نهایت شربت را روی کنافه داغ ریخته تا به خرد آن برود؛ کنافه پنیری شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

سخن خاتمهی

پیشنهاد می گردد این نوع دسر را به صورت گرم سرو کنید؛ چرا که با قرار دادن کنافه در یخچال، پنیر پیتزا سفت شده و مزه اصلی خود را از دست می دهد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 21756

به "طرز تهیه کنافه ترکی با پنیر در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کنافه ترکی با پنیر در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید