عبدالملکی: سال آینده نیم میلیون شغل برای 5 دهک پایین درآمدی کشور ایجاد می گردد

به گزارش گیگابلاگ، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت سال آینده نیم میلیون شغل برای پنج دهک پایین درآمدی کشور ایجاد می گردد که این امر با تولیت کمیته امداد و همراهی کارآفرینان میسر خواهد شد.

عبدالملکی: سال آینده نیم میلیون شغل برای 5 دهک پایین درآمدی کشور ایجاد می گردد

حجت الله عبدالملکی در سخنرانی ویدئوکنفرانسی آیین اختتامیه طرح کارآفرینی تاک در ارومیه اضافه نمود: این امر می تواند بخشی از احتیاج اشتغال سال آینده کشور را به ویژه در بین خانواده های احتیاجمند و دهک پایین کشور تامین کند.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توجه به اشتغال است که برای پیروزیت در این حوزه، 2 گروه شامل ادارات، وزارتخانه ها و نهادها و بعلاوه فعالان عرصه اقتصاد، فراوری، کارآفرینان و نوآوران بسیار موثر هستند و این گروه ها تحت سیاست حاکمیتی مناسب و حمایت های دولت می توانند زمینه ارتقای شاخصه های اشتغال کشور را فراهم نمایند.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری 2 جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم به ریاست رییس جمهوری اعلام کرد: در این جلسات، 34 مصوبه برای ارتقای شاخص های اشتغال به تصویب رسید که بسیار اثرگذار خواهند بود.

عبدالملکی یکی از بخش هایی که برای آن مصوبه وجود داشت، حوزه مشاغل خانگی عنوان نمود و ادامه داد: در این حوزه، از مجوزمحور بودن به اعلان محور بودن رسیده ایم و در اغلب مشاغل به جز مشاغل مرتبط با مواد غذایی، مجوزها را به حداقل رسانده ایم.

وی اظهار کرد: در این راستا، طی 10 روز کاری آینده دستگاه های دخیل باید 2 فهرست شامل مشاغل ممنوعه و مشاغل احتیاجمند تاییدیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمایند و هر شغلی خارج از این موارد، بدون مجوز و فقط با ثبت در سامانه می تواند فعالیت خود را شروع کند.

وی گفت: البته مشاغلی هم که احتیاج به مجوز داشته باشند، در سامانه باید به وسیله نهاد عامل، طی سه روز مجوز آن صادر گردد وگرنه خود سامانه مجوز را برای متقاضی صادر خواهد نمود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب طرحی برای راه اندازی میدان کارآفرینی با همراهی وزارت کشور در شهرهای مختلف اضافه نمود: در این میدان، در مقاطعی از سال محلی به صورت موقت برای فروش محصولات دایر خواهد شد و بازارهای موقتی برای فروش محصولات مشاغل خانگی فراهم خواهد نمود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تا به امروز تسهیلات بانکی به صورت پیروز در خدمت ایجاد اشتغال نشده است، افزود: نشانه این امر این است که سال گذشته تنها 540 تا 560 هزار شغل ایجاد شده در حالی که با توجه به تسهیلات اعطایی، این رقم باید بسیار بیشتر بود.

وی اعلام کرد:طبق مصوبه نو دولت، افرادی که برای حوزه اشتغال تسهیلات دریافت می نمایند باید تعداد مشخصی را استخدام نموده و بیمه نمایند و این امر با آنالیز شرایط بیمه آن واحد کاری آنالیز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این برنامه ریزی ها امیدواریم که بتوانیم ظرفیت ایجاد فرصت های شغلی را بسیار بهبود ببخشیم.

در این آیین که با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار گردید، از صاحبان 10 ایده برتر کارآفرینی در ارومیه تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 12700

به "عبدالملکی: سال آینده نیم میلیون شغل برای 5 دهک پایین درآمدی کشور ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: سال آینده نیم میلیون شغل برای 5 دهک پایین درآمدی کشور ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید