فائوچی: کرونا احتمالا در بهار پایان می یابد

به گزارش گیگابلاگ، آنتونی فائوچی عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا می گوید همه گیری کووید-19 احتمالا در بهار سال آینده پایان می یابد. او در عین حال درباره احتمال افزایش شمار مبتلایان در برخی نقاط آمریکا هشدار داده است.

فائوچی: کرونا احتمالا در بهار پایان می یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید این هفته در مورد افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در برخی از نقاط آمریکا هشدار داد، اما همزمان گفت که اگر آمریکایی های بیشتری واکسینه شوند، همه گیری احتمالا در بهار سال آینده به خاتمه می رسد.

فائوچی به تازگی در یک همایش سلامت گفته است: اگر تعداد کافی از بزرگسالان هر دو دز واکسن و دز تقویت کننده (دز سوم) را دریافت کنند، ممکن است ویروس کرونا تا بهار سال 2022 به سطح یک آندمیک (سطحی از عفونت پایین که بر زندگی روزمره تاثیر نمی گذارد) کاهش یابد.

این عضو کارگروه مقابله با کرونای کاه سفید تاکید کرد: از نظر من، اگر بخواهیم پاندمی کنونی به یک آندمی تبدیل شود، باید سطح ابتلا آنقدر پایین باشد که تاثیری بر جامعه، زندگی و اقتصاد نداشته باشد. هرچند مردم همچنان به کرونا مبتلا می شوند و ممکن است حتی به خاطر آن بستری شوند، اما سطح آن به قدری پایین است که بر آنچه انجام می دهیم تاثیر نمی گذارد.

با این حال، فائوچی یک روز پیش از این اظهارات هشدار داده بود که فرایند ابتلا به کووید-19 در برخی منطقه ها پس از عبور از موج شدید توسعه سویه دلتا در تابستان، بار دیگر فرایند صعودی گرفته است. بر اساس آمار منتشر شده، ایالات متحده به طور میانگین بیش از 82 هزار مبتلای تازه را در طول هفت روز گذشته گزارش کرده که این آمار نسبت به هفته قبل 11 درصد افزایش نشان می دهد.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) تا به امروز بیش از 68 درصد جمعیت آمریکا دستکم یک دز واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند و نزدیک به 59 درصد هم به طور کامل واکسینه شده اند.

در آمریکا، در شبانه روز گذشته نزدیک به یک هزار و 300 نفر از مبتلایان به کووید 19 جان خود را از دست دادند تا این کشور همچنان در صدر جدول اندازه ابتلا و مرگ و میر کرونایی باشد.

این کشور با دارا بودن بیش از 48 میلیون مبتلا به کووید-19 و بالغ بر 786 هزار نفر جانباخته همچنان رتبه نخست اندازه تاثیرپذیری از همه گیری ویروس کرونا را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11893

به "فائوچی: کرونا احتمالا در بهار پایان می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائوچی: کرونا احتمالا در بهار پایان می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید