لبنان: در دولت برای حرکت به شرق اجماع وجود دارد

به گزارش گیگابلاگ، وزیر صنعت لبنان بعد از جلسه دولت این کشور گفت که در بین اعضای کابینه بر سر اینکه برای حل مسائل مالی اخیر به سمت کشورهای شرق روی بیاورند، اتفاق نظر وجود دارد.

لبنان: در دولت برای حرکت به شرق اجماع وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع مطلع در لبنان گفتند که دولت این کشور تصمیم گرفته برای برون رفت از مسائل اخیر خود، به جای غرب، به سمت شرق روی بیاورد.

این منابع امروز پنجشنبه به نقل از عماد حب الله، وزیر صنعت لبنان گفتند که دولت لبنان به اجماعی بر سر گزینه شرق رسیده است.

کابینه دولت لبنان به نخست وزیری حسان دیاب عصر پنجشنبه جلسه هفتگی داشته است و منابع خبری می گویند بحث حرکت به سمت شرق حامیانی در بین سیاستمداران و دولتمردان لبنانی پیدا نموده است.

به گزارش النشره، وزیر صنعت لبنان گفته است: در شورای وزیران بر سر توجه و حرکت به شرق اتفاق نظر وجود دارد و ما وزرای دولت به زودی برای ارائه طرحی به این منظور، دور هم جمع خواهیم شد.

حب الله گفته است که موضوع حرکت به سمت شرق به جای غرب را در دولت مطرح نموده و در این خصوص اجماع وجود دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیروز طی سخنرانی ای، به دولت و سیاستمداران لبنانی توصیه کرد برای حل مسائل، به ویژه در مسئله تبادلات ارزی، به جای نگاه به غرب، به شرق و کشورهایی مانند ایران نگاه نمایند و بدون استفاده از دلار، به مبادلات تجاری و خرید برق و سوخت اقدام نمایند؛ همانند آنچه که ایران و ونزوئلا اخیراً انجام داده اند (جزئیات بیشتر).

لبنان بعد از اعتراض های مردمی سال گذشته که تا به امروز کم و بیش ادامه داشته، هم اکنون شرایط مالی سختی را در پیش دارد. دولت سعد الحریری تحت فشار معترضان کناره گیری کرد و این کشور دوباره درگیر فرایند تشکیل دولت شد که همه این مسائل باعث اختلال در حرکت تجاری و مالی لبنان شد و هزینه های سنگینی را بر این کشور تحمیل نموده است.

تداوم اعتراضات و تلاقی آن با شیوع ویروس کرونا در لبنان و تعطیلی دو ماهه، شرایط مالی این کشور را وخیم تر نموده و باعث کاهش درآمدهای دولت و افزایش هزینه ها و کسری بودجه لبنان شده است. دولت حسان دیاب برای برون رفت از این مسائل پیشنهاد داد از صندوق بین المللی پول وام گرفته گردد ولی این سازمان با فشار آمریکا شرایط سختی را برای بیروت اعلام نموده است.

گذشته از این، طی یک ماه اخیر لبنان شاهد نوسانات شدید ارزی بوده و ارزش پول این کشور در برابر دلار آمریکا کاهش یافته و دولت رسماً ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی را مسئول این نابسامانی معرفی نموده است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4436

به "لبنان: در دولت برای حرکت به شرق اجماع وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان: در دولت برای حرکت به شرق اجماع وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید