مایکروسافت کوپایلت چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

به گزارش گیگابلاگ، باچت بات های هوش مصنوعی در سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورد ه اند. کار با این ربات ها با چت جی پی تی آغاز شد و با بینگ چت بلافاصله دنبال و به یکی از پیچیده ترین چت بات ها تبدیل شد. علت پیچیدگی بینگ چت یا مایکروسافت کوپایلت فعلی، این است که به وسیله مایکروسافت Prometheus، که بر اساس GPT-4 است، توسعه داده شده است.

مایکروسافت کوپایلت چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

بینگ چت به وسیله OpenAI توسعه داده شد، که چت جی پی تی را نیز توسعه داد و برای مدتی، تنها راه رایگان برای دسترسی به آن بود. علاوه بر این، قابلیت اتصال به اینترنت در این چت بات از آن برای یاری به تحقیق استفاده کنید.

بینگ چت از آن موقع به عنوان مایکروسافت کوپایلت تغییر نام داد و آن را با سایر محصولات یاریی هوش مصنوعی مایکروسافت مطابقت داد و هنوز هم یکی از برترین چت بات هایی است که امروزه می توانید از آن استفاده کنید. حتی در حال حاضر نیز بر اساس GPT-4 Turbo است که پاسخ های بهتری را با پنجره زمینه بسیار بزرگتر از آنچه قبلاً در دسترس بود می دهد.

مایکروسافت کوپایلت چگونه کار می نماید؟

این چت بات هنگام را ه اندازی به عنوان بینگ چت در موقعیت منحصربه فردی قرار داشت، زیرا اساساً به لطف OpenAI استفاده از آن امکان پذیر شد.

در آن موقع، مایکروسافت از بینگ چت به عنوان ابزاری قدرتمندتر از چت جی پی تی یاد کرد، البته فقط به این علت که بر اساس نسخه جدیدتر آن مدل زبان یادگیری (LLM) است.

از آن موقع، کاربران می توانند برای چت جی پی تی Plus هزینه تجربه GPT-4 را به همان روشی که کوپایلت به صورت رایگان انجام می دهد، پرداخت نمایند.

گفته می گردد که Prometheus می تواند به برترین شکل از قدرت GPT-4 استفاده کند، اگرچه مایکروسافت جزئیات زیادی در خصوص نحوه پیاده سازی آن ارائه نمی دهد. در واقع، کوپایلت اکنون تنها راه رایگان برای تجربه GPT-4 Turbo است، کاری که در غیر این صورت فقط می توانید به وسیله API OpenAI انجام دهید.

مایکروسافت کوپایلت بعلاوه می تواند به اینترنت زنده دسترسی داشته باشد، حتی برای بعضی از ادعا هایی که در پاسخ هایش مطرح می نماید، نقل قول کند.

این به آن مزیت بزرگی نسبت به نسخه رایگان چت جی پی تی می دهد، زیرا به شما امکان می دهد صحت اطلاعات را هنگام پرسیدن سؤال تأیید کنید. می توانید به آن یک URL بدهید و از آن بخواهید که مطالب صفحه را خلاصه کند یا حتی از آن بخواهید چیزی را برای شما جستجو کند.

مایکروسافت کوپایلت ویژگی مهم دیگری در خود دارد که هنوز هیچ رقیبی نمی تواند با آن مبارزه کند و آن توانایی انتخاب سبک پاسخگویی است. می توانید از آن بخواهید که با لحن خلاقانه تر، متوازن تر یا دقیق تر پاسخ دهد.

این سبک ها به شکل دادن به مکالمه شما با این چت بات یاری می نمایند و می توانند مطالب را به صورت سفارشی شده به شما نمایش دهد. افزونه هایی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و حتی یک برنامه اندروید و iOS برای مکالمه در حال حرکت نیز داشته باشید.

چه کسی کوپایلت را ساخته است؟

مایکروسافت این چت بات را بیش از یک سال پیش راه اندازی کرد. کوپایلوت به وسیله مایکروسافت توسعه داده شد و در 7 فوریه 2023 به عنوان بینگ چت معرفی گردید.

قبلاً فقط به وسیله فهرست انتظار قابل دسترسی بود، اما شرکت مدتی قبل این محدودیت را لغو کرد. تن ها چیزی که احتیاج دارید یک حساب کاربری مایکروسافت است و می توانید آزادانه از آن استفاده کنید. بعلاوه می توانید بدون ورود به سیستم از آن استفاده کنید، اما پاسخ های شما محدود است.

محدودیت در طول مکالمه مایکروسافت کوپایلت

این برنامه هنوز هم می زان صحبت کردن را محدود می نماید. اگر از مایکروسافت Edge استفاده می کنید، می توانید 30 پیغام را در هر مکالمه رد و بدل کنید و در هر روز می توانید در مجموع 300 پیغام را در چندین چت مبادله کنید.

این محدودیت ها برای یاری به جلوگیری از سوء استفاده یا سردرگمی هوش مصنوعی اعمال می شوند، زیرا ممکن است در یک مکالمه طولانی کمی گردد. علاوه بر این، مایکروسافت اعلان را به 4000 کاراکتر محدود می نماید، که محدودیت طول متن GPT-4 است.

اگر از گوگل کروم، سافاری یا هر مرورگر دیگری استفاده می کنید، در هر مکالمه می توانید 5 پیغام رد و بدل کنید. با این مرورگر ها هم می توانید از کوپایلت استفاده کنید، اما این روشی است که مایکروسافت می تواند شما را ترغیب کند که اگر یک کاربر معمولی هستید، از Edge استفاده کنید.

آیا کوپایلت می تواند تصاویر فراوری کند؟

بله، اما محدودیتی وجود دارد. برخلاف سایر ربات های چت، مایکروسافت کوپایلت بعلاوه می تواند تصاویری را با استفاده از DALL-E فراوری کند.

این تصاویر به صورت تصاویر JPG 1024×1024 فراوری می شوند و پس از فراوری قابل تغییر هستند. اگر از نسخه رایگان استفاده می کنید، می توانید روزانه 15 عدد فراوری کنید. یا می خواهید تصاویری فراوری کنید، برای انجام این کار به یک حساب کاربری مایکروسافت احتیاج دارید و به عنوان اینکه با کوپایلت ساخته شد هاند، واترمارک می شوند.

اگر کوپایلت پرو دارید، می توانید تا 100 تصویر در روز فراوری کنید. اگر تصور می کنید که احتیاج به فراوری تصاویر زیادی دارید، ممکن است ارزش ارتقاء داشته باشد.

آیا می توانم از مایکروسافت کوپایلت در گوگل کروم یا فایر فاکس استفاده کنم؟

بله، اما محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

مایکروسافت کوپایلت تنها به طور رسمی در برنامه های تلفن همراه، مرورگر مایکروسافت Edge و سایر مرورگر های مبتنی بر کروم پشتیبانی می گردد.

با وجود این که از نظر فنی پشتیبانی نمی گردد، می توانید از آن در فایرفاکس نیز استفاده کنید، علیرغم اینکه یک مرورگر مبتنی بر Chromium نیست. با این حال، ممکن است کاملاً درست کار نکند.

هر چند هنگام استفاده از مرورگر های دیگر یک محدودیت عمده وجود دارد و آن محدودیت نوبت است. در هر مکالمه، شما می توانید همزمان با کوپایلت فقط پنج پیغام را مبادله کنید، در حالی که در Edge یا در برنامه های رسمی، می توانید تا 30 پیغام را در یک زمان مبادله کنید.

مقایسه مایکروسافت کوپایلت با گوگل جمینی و چت جی پی تی

مایکروسافت کوپایلت مزایای متعددی نسبت به و چت جی پی تی دارد.

به عنوان مثال، توانایی تنظیم آهنگ های مکالمه با کلیک ساده یک دکمه برای بینگ بسیار ساده است، اگرچه می توانید به جای آن از Gemini یا چت جی پی تی بخواهید که با پاسخ های دقیق تر یا خلاقانه تر به شما پاسخ دهند. فراوری تصویر نیز در حال حاضر برای کوپایلت منحصربه فرد است، اگرچه می توانید با چت جی پی تی پلاس تصاویر فراوری کنید و جمینی نیز می تواند این کار را انجام دهد.

جایی که کوپایلت در حال حاضر شکوفا می گردد، توانایی آن در ارائه نقل قول ها و به اشتراک گذاشتن مثال های دنیای واقعی برای سؤالاتی است که از آن می پرسید.

در حالی که گوگل جمینی قبلاً با انجام این کار مشکل داشته است و نسخه رایگان چت جی پی تی اصلاً نمی تواند این کار را انجام دهد. همه مدل های هوش مصنوعی مولد در این مرحله اساساً آزمایشی هستند، اما کوشش های مایکروسافت در اینجا به خوبی نتیجه داده است.

کوپایلت پرو که با مایکروسافت 365 ادغام شده است، ارزش زیادی را نسبت به آنچه در سایر اشتراک های هوش مصنوعی دریافت می کنید، به ارمغان می آورد و قدرت هوش مصنوعی مولد را به اکسل، پاورپوینت های شما و موارد دیگر می آورد.

آینده کوپایلت

مایکروسافت کوپایلت را جدی گرفته است و با تغییر نام تجاری که در حال حاضر تکمیل شده است، واضح است که این شرکت میخواهد آن را به چیزی بیش از یک افزودنی به بینگ تبدیل کند.

احتمالا برترین هوش مصنوعی مولد را در بین گزینه های رایگان ارائه می دهد، اگرچه Gemini بسیار نزدیک است. می تواند برای شما تحقیق کند و نقل قول ارائه کند، می تواند سبک زبان خود را متناسب با آنچه می خواهید تغییر دهد و حتی می تواند تصاویر فراوری کند. علاوه بر این، این تنها راه برای دسترسی رایگان به GPT-4 Turbo است و GPT-4 Turbo بدون شک برترین مدل زبان موجود در حال حاضر است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 خرداد 1403 بروزرسانی: 4 خرداد 1403 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 22469

به "مایکروسافت کوپایلت چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت کوپایلت چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید