محققان کانادایی اولین تبلت لمسی استوانه ای و رول شونده جهان را معرفی کردند

به گزارش گیگابلاگ، یکی از معضلات تبلت ها و به طور ویژه مدل های دارای صفحه نمایش عظیم، حمل دایمی آن ها است.

محققان کانادایی اولین تبلت لمسی استوانه ای و رول شونده جهان را معرفی کردند

محققان همواره دنبال ایده هایی برای کاهش مقدار تبلت ها بدون کوچک تر کردن صفحه نمایش آن ها هستند. به نظر می رسد اولین نمونه مفهومی چنین تبلتی ساخته شده است.

محققان آزمایشگاه رسانه های انسانی دانشگاه کویینز کانادا از تبلتی به نام MagicScroll رونمایی کردند که صفحه نمایش آن به دور یک استوانه پیچیده یا رول شده است. این مدل مفهومی، اولین تبلت رول شونده و استوانه ای در دنیا است که حجم کمتری اشغال نموده و حمل آن بسیار ساده است.

MagicScroll یک تبلت کاملا کاربردی و کامل است. صفحه نمایش این تبلت 7.5 اینچی است و از رزولوشن بالای 2K پشتیبانی می نماید.

کاربران می توانند با استفاده از چرخ های فیزیکی اطراف استوانه، صفحه نمایش این تبلت را جمع یا باز و اسکرول نمایند. همین طور، یک کلید پاپ اپ برای باز کردن کامل این صفحه نمایش در دقت تصویر 2K تعبیه شده است.

این تبلت در حال بسته و جمع بودن صفحه نمایش هم قابلیت کار کردن دارد. کاربران می توانند روی آیکون های صفحه نمایش ضربه زده و کارهای خود را دنبال نمایند.

تبلتی 7.5 اینچی در جیب کت شما

این تبلت که به وسیله چاپگرهای سه بعدی ساخته شده است؛ قابلیت تماس تلفنی هم دارد. حتی زمانی که صفحه نمایش جمع شده و در داخل استوانه است؛ کاربران می توانند یک تماس تلفنی بگیرند و مکالمه نمایند.

این تبلت یک دوربین و سنسورهای حرکتی دارد تا بتواند سریعا از شرایط افقی به عمودی درآمده و کاربری ساده تری فراهم کند. از دیگر ویژگی های این تبلت می توان به قابلیت مالتی تاچ اشاره نمود.

این تبلت علاوه بر اینکه برای حمل بسیار آسان است و مقدار آن به قدری کوچک است که در یک جیب کت جا می گردد؛ برای مرور و اسکرول لیست های طولانی بسیار کاربردی است.

کاربران این تبلت هیچ گاه از گشتن در میان دفترچه تلفن، حساب های کاربری لینکدن و مشاهده پست ها در اینستاگرام خسته نمی شوند.

محققان کانادایی می گویند ایده ساخت چنین تبلتی را از دستگاه های Rolodex قدیمی برای پیمایش برگه ها و یادداشت ها الهام گرفتند. هدف نهایی این محققان، ساختن تبلتی انعطاف پذیر و رول شونده به مقدار یک اتوماتیک کوچک است تا در داخل جیب پیراهن قرار بگیرد.

کاربردهای زیادی برای تبلت های رول شونده قابل تصور است و باید این طور به آینده این دستگاه نگاه کرد که یک صفحه نمایش کامل در جیب کت شما قرار می گیرد. فقط احتمالا با ما هم عقیده هستید که این نمونه اولیه چهره و ظاهر زیبایی ندارد و باید برای ورود به بازار بسیار شیک تر و بهتر گردد!

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9924

به "محققان کانادایی اولین تبلت لمسی استوانه ای و رول شونده جهان را معرفی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان کانادایی اولین تبلت لمسی استوانه ای و رول شونده جهان را معرفی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید