مخازن سدها نسبت به پارسال 2 درصد کاهش دارند

به گزارش گیگابلاگ، آب موجود در مخازن سد های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذرماه به 24 میلیارد و 68 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دو درصدی را نشان می دهد.

مخازن سدها نسبت به پارسال 2 درصد کاهش دارند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، آب موجود درمخازن سد های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذرماه به 24 میلیارد و 68 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دو درصدی را نشان می دهد.

تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد موجودی آب سد های کشور پارسال 25 میلیارد و 24 میلیون متر مکعب بود.

درصد پرشدگی سد ها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذر ماه درحالی به49 درصد رسیده که پارسال در همین بازه زمانی 50 درصد بود.

میزان ورودی آب به سد ها از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم آذر ماه سه میلیارد و 92 میلیون متر مکعب گزارش شده که در مقایسه با ورودی مدت مشابه پارسال که چهار میلیارد و 44میلیون متر مکعب بود کاهش 12درصدی را نشان می دهد.

خروجی آب از سد ها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا انتها هفته گذشته به رقم6 میلیارد و 42میلیون متر مکعب رسید و این درحالی است که پارسال این میزان هفت میلیارد و 88 میلیون متر مکعب بود و نشان از کاهشی 19 درصدی دارد.

گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد تا هفتم آذر ماه 16 سد کشور بین 90 تا 100 درصد پرشدگی دارند

همچنین28 سد بین 70 تا 90 درصد پرشدگی دارند. ظرفیت کل سد های کشور 50 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7102

به "مخازن سدها نسبت به پارسال 2 درصد کاهش دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخازن سدها نسبت به پارسال 2 درصد کاهش دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید