مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

به گزارش گیگابلاگ، ریش تراشی بزرگ چهارمین فیلم کوتاه مارتین اسکورسیزی است. این فیلم درست بعد از نخستین نام بلند او به نام من اول زنگ می زنم در سال 1967 ساخته شد و شروع همکاری بزرگی بین او و هاروی کیتل بود. این اثر کوتاه و تجربی، به خوبی ویژگی های سینمای اسکورسیزی را نمایش می دهد و از المان های بصری خاصی برخوردار است.

مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

دیوید لینچ پس از دو ماه کار کردن بر روی فیلم کوتاه الفبا به مسائل این دوربین پی برد. یک اثر 4 دقیقه ای به شدت غریب و سورئال که بر اساس کابوس های خواهرزاده پگی لینچ (همسر آن زمان دیوید لینچ) ساخته شد. داستان کوتاه این نام از طریق کابوس پگی روایت می گردد. حروف الفبا یک به یک به گوش می رسند و هر حرف با تصاویری عجیب و در بستر فضایی سورئال به تصویر کشیده می گردد.

ژان پیر ژونه پیش از ساخت فیلم اغذیه فروشی و شروع جهت حرفه ای دوران فیلم سازی اش، فیلم کوتاه آشغال را کارگردانی کرد و برای این نام جایزه سزار بهترین فیلم کوتاه داستانی را دریافت نمود. این فیلم سیاه و سفید، لحظاتی از زندگی مردی را نشان می دهد که مستقیما مقابل دوربین قرار گرفته و فهرستی از چیزهایی را که دوست دارد یا از آن ها متنفر است مرور می کند. تصاویر فیلم آشغال مانند ترکیبی کلاژگونه هستند که نسبت به صحبت های شخصیت اصلی و سوژه های مدنظر، در کنار یک دیگر قرار گرفته اند.

منبع مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11439

به "مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید