ممنوعیت صادرات مواد غذایی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا

به گزارش گیگابلاگ، صادرات بعضی اقلام مواد غذایی از کشورهای عضو اتحادیه مالی اوراسیا به خارج تا خاتمه ماه ژوئن امسال ممنوع شد.

ممنوعیت صادرات مواد غذایی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، صادرات بعضی اقلام مواد غذایی از کشورهای عضو اتحادیه مالی اوراسیا به خارج تا انتها ماه ژوئن امسال ممنوع شد.

این تصمیم در انتها جلسه اخیر کمیسیون مالی اوراسیا با هدف تامین مواد غذایی مورد احتیاج کشورهای عضو در صورت شیوع ویروس کرونا گرفته شد.

به این ترتیب، صادرات پیاز، سیر، شلغم، چاودار، برنج، گندم سیاه، ارزن، غلات، آرد سبوس دار و گرانول های غلات، غذاهای آماده از گندم سیاه، سویا و سویا خرد شده و دانه آفتابگردان از قلمرو کشورهای عضو اتحادیه مالی اوراسیا به خارج تا 30 ژوئن امسال میلادی ممنوع می گردد.

تصمیم هیات مدیره کمیسیون مالی اوراسیا 10 روز بعد از انتشار آن در وب سایت کمیسیون مالی، لازم الاجرا می گردد.

علاوه بر این اقدامات، صادرات تجهیزات حفاظت شخصی، ضد عفونی کننده و همچنین محصولات پزشکی از کشورهای اتحادیه مالی اوراسیا برای یک مدت موقت ممنوع می گردد.

اتحادیه مالی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و فراوری ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام نموده اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام نموده اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3259

به "ممنوعیت صادرات مواد غذایی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت صادرات مواد غذایی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید