نگرانی انگلیسی ها از انتشار اخبار غلط درباره کرونا در اینترنت

به گزارش گیگابلاگ، مقامات سرویس سلامت همگانی انگلیس درباره انتشار اخبار غلط و دروغین در زمینه ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی و اینترنت اظهار نگرانی نموده اند.

نگرانی انگلیسی ها از انتشار اخبار غلط درباره کرونا در اینترنت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، مقامات بهداشتی و درمانی در انگلیس از اینکه برترین نتایج جستجو در اینترنت در خصوص کرونا به نمایش مطالبی دروغین و تاییدنشده در خصوص ویروس کرونا اختصاص دارد، به شدت اظهار نگرانی نموده اند.

آنالیز ها نشان می دهد بعضی حساب های کاربری فریبکار در توئیتر نیز به انتشار گسترده اطلاعات دروغین در خصوص ویروس کرونا پرداخته اند. اگر چه توئیتر بعضی از این حساب ها را مسدود نموده، اما بعضی از آنها هم کماکان به شایعه پراکنی و تشویش افکار عمومی ادامه می دهند.

نکته جالب اینکه بعضی از این حساب های کاربری متخلف مدعی هستند که به بیمارستان های مشهور و معتبر وابسته هستند و حتی بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش نموده اند، سرعت عمل پایین مدیران شبکه های اجتماعی در مقابله با این مشکل نیز موجب تشدید آن شده است.

لازم به ذکر است سرویس سلامت همگانی نام مشترک چهار سیستم تأمین رفاه پزشکی در بریتانیا است. بودجه این سیستم ها برخلاف بیشتر کشورها از مالیات بر مردم و نه به وسیله حق بیمه درمانی تأمین می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2842

به "نگرانی انگلیسی ها از انتشار اخبار غلط درباره کرونا در اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی انگلیسی ها از انتشار اخبار غلط درباره کرونا در اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید