نیروی دریایی آمریکا تایید کرد: از ما خواسته شد نام مک کین روی ناو تعیین نباشد

به گزارش گیگابلاگ، نیروی دریایی آمریکا تایید کرد که درخواستی مبنی بر به حداقل رساندن دید نام جان مک کین بر روی ناو آمریکایی مستقر در پایگاه آمریکا در ژاپن در جریان سفر دونالد ترامپ دریافت نموده است.

نیروی دریایی آمریکا تایید کرد: از ما خواسته شد نام مک کین روی ناو تعیین نباشد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چارلی براون، رییس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا خاطرنشان کرد: چنین درخواستی مطرح شد اما همه کشتی ها در جای خود حضور داشتند.

روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه شب گزارش داد که دفتر نظامی کاخ سفید ایمیلی را به نیروی دریایی زده و درخواست نموده تا ناوشکن مذکور در جریان سفر ترامپ به پایگاه نیروی دریایی یوکوسوکا از نظرها پنهان گردد. از آن موقع، سایر رسانه های خبری نیز این داستان را تأیید نموده اند.

ترامپ روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که درباره این تصمیم در پنهان کردن نام این ناو از نظرها در جریان سفر به ژاپن اطلاعی نداشته اما بعداز این تصمیم به عنوان یک اقدام ناشی از خوش نیتی دفاع کرد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا همچنین اطلاع داشتن از این تصمیم را نیز رد و تأیید کرد که از رئیس ستاد ارتش خواسته تا به این مساله رسیدگی کند.

به همین دلیل براون خاطرنشان کرد که آماده هستیم که بر اساس دستور سرپرست وزارت دفاع همکاری کنیم.

مک کین یکی از منتقدان سرسخت ترامپ و سیاست های وی در عرصه داخلی و بین المللی بود.

بعد از آغاز جدال ها در این باره ترامپ پاسخ داد که هیچ ایده ای نسبت به این برنامه ندارد و او از این موضوع خبر نداشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بارها از مک کین به تندی انتقاد نموده و حتی دوران اسارت او به عنوان سرباز جنگی در ویتنام را به سخره گرفته بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2235

به "نیروی دریایی آمریکا تایید کرد: از ما خواسته شد نام مک کین روی ناو تعیین نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی آمریکا تایید کرد: از ما خواسته شد نام مک کین روی ناو تعیین نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید