وزیر خارجه افغانستان پس از تعویق نشست استانبول راهی ترکیه شد

به گزارش گیگابلاگ، پس از مخالفت طالبان برای شرکت در نشست استانبول و تعویق این نشست، وزیر خارجه افغانستان برای شرکت در نشست سه جانبه با مقامات ترکیه و پاکستان راهی ترکیه شد.

وزیر خارجه افغانستان پس از تعویق نشست استانبول راهی ترکیه شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان امروز (2 اردیبهشت) برای شرکت در نشست سه جانبه با مقامات ترکیه و پاکستان موضوع آن فرایند صلح افغانستان است، راهی ترکیه شد.

وزارت خارجه افغانستان گفت در این نشست که فردا (آدینه 3 اردیبهشت) برگزار می گردد، وزاری خارجه سه کشور درباره موفقیت فرایند صلح افغانستان، از سرگیری مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان، تقویت اجماع منطقه ای برای حمایت از صلح، نقش ترکیه و پاکستان و تقویت روابط سه جانبه گفت وگو خواهند کرد.

بیانیه می افزاید که اتمر در حاشیه این نشست با هدف تقویت همکاری های سیاسی، امنیتی و مالی با مقامات ترکیه ای دیدارهای خواهد داشت.

این نشست درحالی برگزار می گردد که قرار بود نشست صلح افغانستان در استانبول 4 اردیبهشت برگزار گردد اما در پی مخالفت طالبان برگزاری این اجلاس به بعد از ماه رمضان موکول شد.

تا به امروز رایزنی های نمایندگان سازمان ملل، آمریکا، قطر و ترکیه برای ترغیب طالبان به حضور در نشست استانبول بی نتیجه بوده است اما منابع می گویند طالبان به عنوان پیش شرط برای شرکت در این اجلاس خواهان آزادی 7 هزار زندانی این گروه و نیز خارج شدن سران طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9213

به "وزیر خارجه افغانستان پس از تعویق نشست استانبول راهی ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه افغانستان پس از تعویق نشست استانبول راهی ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید