پائولو روسی، اسطوره فوتبال ایتالیا در 64 سالگی درگذشت

به گزارش گیگابلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- پائولو روسی قهرمان جام جهانی 1982 همراه با تیم ملی ایتالیا و برنده توپ طلا در سن 64 سالگی درگذشت.

پائولو روسی، اسطوره فوتبال ایتالیا در 64 سالگی درگذشت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، پائولو روسی طی سال های اخیر به عنوان کارشناس در شبکه RAI فعالیت می کرد، و امشب مجری برنامه انریکو واریاله، خبر درگذشت این اسطوره را خاطرنشان کرد. به نقل از فوتبال ایتالیا، واریاله در این خصوص نوشت:

خبر بسیار ناراحت کننده ای داریم: پائولو روسی ما را ترک کرد. پابلیتو فراموش نشدنی، که همه ما را در تابستان 1982 عاشق خود کرد و طی سال های اخیر در این شبکه همکاری گرانبها برای ما بود. روحت شاد پائولوی عزیز.

پائولو روسی در سال 1987 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و قبل از آن برای تیم های یوونتوس، ویچنزا، پروجا، میلان و هلاس ورونا بازی نموده بود. او طی 48 بازی ملی 20 گل به ثمر رسانده بود که 6 گل در راستا قهرمانی جام جهانی 1982 بود. هت‌تریک به یاد ماندنی او در جریان پیروزی 3-2 مقابل برزیل، دو گلی که باعث پیروزی 2-0 مقابل لهستان شد و یک گل در فینال مقابل آلمان به ثمر رساند تا ایتالیا 3-1 پیروز گردد. این درخشش در خاتمه همان سال منجر به فتح توپ طلا شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6866

به "پائولو روسی، اسطوره فوتبال ایتالیا در 64 سالگی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پائولو روسی، اسطوره فوتبال ایتالیا در 64 سالگی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید