پیروزی دیپلمات فراری کره شمالی در انتخابات مجلس کره جنوبی

به گزارش گیگابلاگ، تائه یونگ هو از حزب محافظه کار و اصلی اپوزیسیون موسوم به حزب آینده متحد نامزد شده بود و از حوزه گانگنام توانست 58.4 درصد رای به دست آورد. او پس از پیروزی گفت: امروز روز ویژه ای است، نه فقط برای من، بلکه برای تاریخ کره .

پیروزی دیپلمات فراری کره شمالی در انتخابات مجلس کره جنوبی

یک دیپلمات ارشد و سابق کره شمالی امروز (پنج شنبه) یک کرسی پارلمانی در انتخابات کره جنوبی به دست آورد و اولین فراری از کشورش شد که مستقیما با آرای شهروندان کره جنوبی انتخاب می گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تائه یونگ هو که سابقا معاون سفیر پیونگ یانگ در لندن بود سال 2016 به کره جنوبی گریخت، پس از آنکه پیروزی او تایید شد، با ریختن اشک سرود ملی کره جنوبی را خواند.

تائه یونگ هو از حزب محافظه کار و اصلی اپوزیسیون موسوم به حزب آینده متحد نامزد شده بود و از حوزه گانگنام توانست 58.4 درصد رای به دست آورد. او پس از پیروزی گفت: امروز روز ویژه ای است، نه فقط برای من، بلکه برای تاریخ کره .

این مقام فراری از زمان خروج، به منتقد سرسخت پیونگ یانگ و کیم جونگ اون تبدیل شد و خود را نزدیک به سیاست های مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی یافت.

حزب دموکراتیک مون از زمان ظهور دموکراسی در 1987 بیشترین اکثریت مطلق را در مجلس ملی کره جنوبی با مشارکت 66.2 درصد به دست آورده است که بالاترین میزان در یک انتخابات پارلمانی برای 28 سال باقی ماند.

تائه گفت، پیروزی او امیدی برای مردم کره شمالی و نخبگان است و ماهیت واقعی دموکراسی آزاد کره جنوبی را نشان می دهد. او گفت انتخاب او می تواند پنجره ای باشد که کره شمالی درک کند یک انتخابات آزاد و دموکراتیک به چه سبک اجرا می گردد.

از میان ده ها هزار تبعه کره شمالی که از کشور خود گریخته و به همسایه جنوبی پناه آورده اند، تائه یونگ هو نخستین کسی است که به چنین جایگاهی می رسد.

تائه یونگ هو، کاردار پیشین سفارت کره شمالی در لندن بود که در سال 2016 به همراه خانواده اش به کره جنوبی پناهنده شد. او اکنون به عنوان نماینده محله گانگنام در سئول به مجلس کره جنوبی خود راه یافته است.

محله پولدارنشین گانگنام همان محله ای است که در سال 2012 نامش با آهنگی به همین نام از پسی، خواننده معروف رپ در دنیا پرآوازه و پرطرفدار شد.

تائه پس از اعلام پیروزی اش در سخنانی احساسی خطاب به طرفداران خود گفت: جمهوری کره (کره جنوبی) سرزمین مادری من و گانگنام زادگاه من است. من از شما (ساکنان گانگنام) تشکر می کنم که مرا به من یاری کردید تا به عنوان اولین نفر اهل کره شمالی رأی یک حوزه انتخابیه را به دست بیاورم. از انتخاب شما استقبال می کنم و کوشش بسیاری برایتان خواهم کرد.

او سپس تعظیم کرد و در زمان پخش سرود ملی کره جنوبی اشک در چشمانش حلقه زد.

تائه یونگ هو در انتخابات روز چهارشنبه از سوی گروه اصلی اپوزیسیون یعنی حزب محافظه کار آینده متحد مامزد شده بود که خواستار سیاستی سختگیرانه تر در برابر جاه طلبی هسته ای کره شمالی و برخورد با نقض گسترده حقوق بشر در این کشور است.

حزب حاکم لیبرال دموکرات کره جنوبی خواستار برقراری روابط نزدیک با کره شمالی است.

طی دو دهه اخیر حدود 33 هزار نفر از اتباع کره شمالی به کره جنوبی گریخته اند، اما همه آنها مانند تائه از نخبگان نیستند، بلکه بیشتر آنان از روستاییانی هستند که به دلیل فقر کشور خود را ترک نموده اند.

کره شمالی تائه یونگ هو را لجن خوانده و او را به اختلاس از پول دولت و ارتکاب جرایم دیگر متهم نموده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3580

به "پیروزی دیپلمات فراری کره شمالی در انتخابات مجلس کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی دیپلمات فراری کره شمالی در انتخابات مجلس کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید