چگونه یک سایت را به اپلیکیشن ویندوز 10 تبدیل کنیم؟

به گزارش گیگابلاگ، اگر به بعضی از سایت ها به طور مرتب سر می زنید، در ویندوز 10 می توانید آن ها را به نوعی برنامه یا اپ تبدیل کنید. چنین کاری به شما اجازه می دهد که از آن ها به عنوان برنامه های معمولی بهره ببرید. برای درست کردن این برنامه ها می توانید از گوگل کروم یا مایکروسافت اج بهره ببرید که در ادامه به چگونگی انجام این کار می پردازیم.

چگونه یک سایت را به اپلیکیشن ویندوز 10 تبدیل کنیم؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت ارزان تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

برنامه های مبتنی بر سایت ها چگونه کار می نمایند

ظاهر و کارکرد سایت های درون برنامه ها دقیقاً مشابه عملکرد آن ها در مرورگر وب است. تنها تفاوت این است که در پنجره برنامه، دیگر عناصر مربوط به مرورگرها مانند بوک مارک ها، نوار آدرس و دیگر بخش های نوار ابزار را نمی بینید.

اگر از کروم استفاده می کنید، برنامه وب سایت هم در پس زمینه از کروم بهره می برد و اگر مایکروسافت اج مورد استفاده قرار می گیرد، همین قاعده برای آن تکرار می شود. با این حال همانطور که گفتیم، عناصر معمول مرورگر کنار می فرایند تا تجربه مشابه استفاده از یک برنامه را به دست آورید. این برنامه های تحت وب دارای پنجره ها، آیکون های تسک بار و میان برهای دسکتاپ جداگانه هستند.

تبدیل سایت به برنامه با استفاده از گوگل کروم

در ویندوز 10 برای تبدیل سایت به برنامه می توانید از منوی اصلی گوگل کروم بهره ببرید. برای این کار، در بخش جستجو عبارت Google Chrome را وارد کنید و سپس بر روی نتیجه کلیک کنید.

با این کار مرورگر گوگل کروم باز می شود و سپس آدرس سایت موردنظر که می خواهید تبدیل به برنامه شود، وارد کنید. اگر می خواهید برای صفحه خاصی از آن سایت چنین کاری را انجام دهید، به بخش موردنظر مراجعه کنید.

بعد از اتمام بارگذاری صفحه موردنظر، بر روی آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی کلیک کنید و از قسمت More Tools گزینه Create Shortcut را انتخاب کنید.

با این کار یک پنل جدید نمایش داده می شود و از شما می خواهد که نام برنامه یا اپ موردنظر را وارد کنید. بعد از وارد کردن نام، گزینه Open as window را فعال کنید و بر روی دکمه Create کلیک کنید.

با این کار، کروم از سایت شما یک برنامه درست می نماید و به منوی استارت افزوده می شود. حالا می توانید به وسیله منوی استارت به این برنامه مبتنی بر وب دسترسی داشته باشید.

تبدیل سایت به برنامه با استفاده از مایکروسافت اج

برای چنین کاری می توانید از مایکروسافت اج هم بهره ببرید و فرایند موردنظر هم مشابه گوگل کروم است. دلیل این موضوع به یکسان بودن بخش اصلی کدهای آن ها برمی شود زیرا هر دو مبتنی بر کدهای کرومیوم هستند.

برای تبدیل سایت به برنامه با استفاده از مرورگر اج، در بخش جستجوی منوی استارت عبارت Microsoft Edge را وارد کنید و سپس بر روی آن کلیک کنید.

بعد از مراجعه به سایت و صفحه موردنظر، بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی کلیک کنید و به قسمت Apps و در نهایت Install this site as an app سر بزنید.

در پنل جدید نام برنامه را وارد کنید و سپس بر روی دکمه Install کلیک کنید.

حالا به وسیله منوی استارت می توانید برنامه موردنظر را اجرا کنید.

ایجاد میانبر دسکتاپ برای برنامه های تحت وب

اگرچه با انجام این کارها شاهد میانبر برنامه های موردنظر در منوی استارت خواهید بود، اما برای دسترسی راحت تر می توانید در دسکتاپ هم میانبرهای این برنامه ها را قرار دهید. اگر برای این کار از کروم استفاده نموده باشید، میانبرهای دسکتاپ به طور اتوماتیک ایجاد شده است. اما اگر مایکروسافت اج مورد استفاده قرار گرفته باشد، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

برای این کار، منوی استارت را باز کنید و در بخش برنامه هایی که به تازگی افزوده شده اند، بر روی آیکون برنامه موردنظر راست کلیک کنید و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید. از آنجایی که در ویندوز 10 به طور مستقیم نمی توانید برای این نوع برنامه ها میانبر ایجاد کنید، به ناچار باید چنین کار را انجام دهید.

سپس منوی استارت را یک بار دیگر باز کنید و حالا می توانید میانبر برنامه را در سمت راست مشاهده کنید. حالا کافی است آن را بکشانید و در دسکتاپ رها کنید تا میانبر موردنظر در محیط دسکتاپ قرار بگیرد.

ایجاد میانبر در تسک بار

در تسک بار یا نوار ابزار هم می توانید برای این برنامه ها میانبر ایجاد کنید. برای این کار، در بخش جستجو نام برنامه موردنظر را تایپ کنید و بعد از راست کلیک بر روی آن، گزینه Pin to taskbar کلیک کنید.

اختصاص دادن لوگو برای برنامه های تحت وب

به صورت پیش فرض، ویندوز 10 از آیکون سایت به عنوان آیکون برنامه موردنظر استفاده می کنید. اما اگر به هر دلیلی می خواهید آیکون آن را تغییر دهید، انجام این کار امکان پذیر به راحتی است.

همین ابتدا باید بگوییم که به غیر از آیکون های داخلی ویندوز 10، برای این کار می توانید آیکون موردنظر خود را از اینترنت پیدا و دانلود کنید. در هر صورت برای تغییر آیکون، در محیط دسکتاپ بر روی میانبر موردنظر راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

در پنل Properties باید بر روی تب Shortcut و سپس گزینه Change Icon کلیک کنید.

اگر از قبل آیکون موردنظر را دانلود نموده اید، بر روی گزینه Browse کلیک کنید و در نهایت آیکون را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید از آیکون های داخلی ویندوز 10 بهره ببرید، با استفاده از همان دکمه Browse به پوشه C:WindowsSystem32 سر بزنید و بر روی فایل imageres.dll دو بار کلیک کنید.

با این کار، مجموعه ای بزرگ از آیکون های داخلی ویندوز 10 را مشاهده خواهید کرد و می توانید از هرکدام از آن ها بهره ببرید.

بعد از انجام این کارها و برای ذخیره سازی، کافی است بر روی گزینه Apply و سپس OK کلیک کنید.

چگونگی حذف برنامه های تحت وب

مانند برنامه های عادی، هر زمان که بخواهید به راحتی می توانید این برنامه های تحت وب را حذف کنید. چنین کاری هیچ تأثیری بر روی اکانت شما در سایت موردنظر ندارد و کماکان در مرورگر قادر به استفاده از آن ها خواهید بود.

برای حذف این برنامه ها، ابتدا آن ها را باز کنید. سپس بعد از کلیک بر آیکون سه نقطه در نوار فوقانی، گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

در پنجره به نمایش درآمده، کافی است بر روی گزینه Remove کلیک کنید تا این برنامه تحت وب حذف شود.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9058

به "چگونه یک سایت را به اپلیکیشن ویندوز 10 تبدیل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک سایت را به اپلیکیشن ویندوز 10 تبدیل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید