کره شمالی ضمن انتقاد از پامپئو: ما راه خودمان را خواهیم رفت

به گزارش گیگابلاگ، کره شمالی هشدار داد که ممکن است گفت وگوها با آمریکا را متوقف کند، اما وزیر امور خارجه آمریکا حتی پس از آن که پیونگ یانگ اظهارات اخیر وی درباره تاکید بر حفظ تحریم ها علیه کره شمالی را مضحک دانست، خاطرنشان کرد که واشنگتن همچنان به دنبال گفت وگو با این کشور است.

کره شمالی ضمن انتقاد از پامپئو: ما راه خودمان را خواهیم رفت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از کشورهای سراسر دنیا خواست تا فشارهای دیپلماتیک و مالی علیه کره شمالی به خاطر برنامه موشکی و اتمی اش را حفظ نمایند، اما در عین حال از پیونگ یانگ خواست تا به میز مذاکرات بازگردد.

یک سری از مانورهای تسلیحاتی پیونگ یانگ در جریان تعلیق طولانی مدت مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با آمریکا و علی رغم پیشنهاد یاری واشنگتن به این کشور جهت مبارزه با پاندمی ویروس کرونا اجرا شده است.

در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شده، یک مقام ناشناس کره شمالی که مسئول مذاکرات با آمریکا است، گفت: شنیدن صحبت های مضحک پامپئو ما را نسبت به مذاکرات با آمریکا ناامید نموده است.

این مقام اضافه نمود: ما راه خودمان را خواهیم رفت.

کره شمالی به خاطر برنامه های تسلیحاتی ممنوع شده اش از سوی سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشورها و نهادها تحریم شده است.

مقام مذکور کره شمالی با اشاره به نامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در آن تمایل خود را برای همکاری در کوشش های مبارزه با اپیدمی کرونا ابزار نموده بود، گفت: پامپئو به کشوری توهین نموده است که رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد روابط خوبی با آن برقرار کند.

این انتقاد مطرح شده از سوی این مقام کره شمالی پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ اوایل روز دوشنبه اظهار داشت که با موفقیت یک موشک انداز چند منظوره را آزمایش نموده است.

کره جنوبی روز یکشنبه اظهار داشت که کره شمالی دو موشک را که گمان می رود موشک های کوتاه برد بالستیک بوده باشند از شهر وونسان به طرف دریای ژاپن شلیک نموده است.

در حالی که دنیا بر پاندمی ویروس کرونا متمرکز شده کره شمالی در ماه جاری میلادی 4 پرتاب موشکی انجام داده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3249

به "کره شمالی ضمن انتقاد از پامپئو: ما راه خودمان را خواهیم رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی ضمن انتقاد از پامپئو: ما راه خودمان را خواهیم رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید