کشت گلرنگ در مرودشت به 150 هکتار رسید

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/فارس مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت 150 هکتار گلرنگ در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود کشت این محصول به 200 هکتار برسد.

کشت گلرنگ در مرودشت به 150 هکتار رسید

کاووس همتی سه شنبه 28 دی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشت کلرنگ از آذر ماه آغاز شده و با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی مبنی بر بارندگی های مناسب، امکان کشت تا اواخر بهمن ماه هم وجود دارد.

او افزود: توجه به کاهش نزولات جوی در سال های اخیر و تغییر الگوی کشت و لزوم توسعه کاشت گیاهان کم آب بر می توان این گیاه را در تناوب زراعی اراضی کم بازده قرار داد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان نمود: از میان دانه های روغنی، گلرنگ به دلیل داشتن قابلیت هایی نظیر بومی بودن، مقاومت بالا به سرمای زمستانه (تیپ پاییزه)، مقاومت نسبی به شوری خاک، تحمل به خشکی و کم آبی، وجود روغنی مطلوب با بیش از 90 درصد اسیدهای چرب غیر اشباع و اسیدلینولئیک بالا و تناوب مناسب با گندم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

همتی با بیان اینکه هرساله گیاه گلرنگ در شهرستان با هدف تولید روغن و به عنوان یک گیاه کم آب بر کشت می شود، گفت: کشت این گیاه در برخی از اراضی زیر شبکه سد درودزن که منابع آبی مشخصی ندارند و از حاصلخیزی مناسبی برخوردار نیستند توصیه می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13273

به "کشت گلرنگ در مرودشت به 150 هکتار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت گلرنگ در مرودشت به 150 هکتار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید