کمالی: بهره برداری از چاه دوم آب ژرف سیستان باعث خوشحالی مردم شد خبرنگاران

به گزارش گیگابلاگ، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل گفت: بهره برداری از چاه دوم آب ژرف سیستان بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

کمالی: بهره برداری از چاه دوم آب ژرف سیستان باعث خوشحالی مردم شد خبرنگاران

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: پس از اینکه هفته گذشته پیشنهادات مهم و حیاتی نماینده با تجربه سیستان در مجلس شورای اسلامی مورد تایید نمایندگان خانه ملت نهاده شد و لقب نماینده با آبرو را برای مردم سیستان و کشور به ارمغان آورد، آغاز هفته جاری نیز با به ثمر نشستن یکی از طرح های زیربنایی وی، موجب ایجاد موجی از امیدواری در دل مردم شد.

کمالی گفت: انتشار خبر و فیلم بهره برداری از چاه دوم آب ژرف سیستان بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت و یک بار دیگر نشان داد که دکتر دهمرده اگر چه بی سر و صداست و در رسانه ها کمتر از وی مصاحبه، عکس و فیلمی منتشر می گردد، اما همچنان پرکوشش در حال اجرا کار هایی اصولی برای منطقه است.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: افزون بر این، روز گذشته نیز پیشنهاد ایشان مبنی بر الزام وزارت امور خارجه به پیگیری حق آبه رودخانه هیرمند نیز مورد تایید نمایندگان نهاده شد و در بودجه سال 1400 به ثبت رسید. گفتنی است نمایندگان در جریان آنالیز بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، با پیشنهاد حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون، مبنی بر الحاق بندی به ماده واحده لایحه بودجه کل کشور موافقت کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس بند الحاقی، دولت مکلف است در سال 1400 جهت تصویب، استمرار و افزایش حقابه ایران از رودخانه هیرمند اقدام سیاسی، مالی و عمرانی لازم را در چارچوب اعتبارات مصوب به عمل آورد؛ همچنین وزارت امور خارجه موظف است گزارش عملکرد در مورد این موضوع را هر سه ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه کند.

کمالی ادامه داد: پیگیری حق آبه سیستان از افغانستان در کنار حفاری چاه ژرف و کوشش جهت انتقال آب از دریای عمان نشان می دهد که حبیب الله دهمرده علاوه بر برنامه های کوتاه مدت، درخصوص استقلال آبی منطقه سیستان اهداف کلان و بلندمدتی نیز دارد که اگر محقق گردد یک بار برای همواره این دغدغه عظیم و اساسی تنگه احد ایران حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 8724

به "کمالی: بهره برداری از چاه دوم آب ژرف سیستان باعث خوشحالی مردم شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالی: بهره برداری از چاه دوم آب ژرف سیستان باعث خوشحالی مردم شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید