گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه سعودی و آمریکا

به گزارش گیگابلاگ، وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا تلفنی درباره مقابله با چالش های مشترک میان دو کشور گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه سعودی و آمریکا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی بامداد روز شنبه (به وقت تهران) تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت وگو کرد.

بر اساس گزارش رسانه های سعودی، وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی در این تماس تلفنی درباره روابط راهبردی میان دو کشور به علاوه موضوعات مهم برای دو طرف گفت وگو کردند.

فیصل بن فرحان به همتای آمریکایی خود تصدی پست وزارت امور خارجه را تبریک گفته و تاکید نمود که ریاض در انتظار همکاری با آمریکا برای مقابله با چالش های مشترک و رسیدن به امنیت و ثبات در منطقه است.

این گفت و گوی تلفنی در حالی انجام می گردد که رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنرانی درباره راهبرد سیاست خارجی دولت خود گفت که میخواهد به جنگ یمن انتها دهد. او با وجود این گفت که آمریکا به عربستان سعودی یاری خواهد نمود از تمامیت ارضی خودش دفاع کند. او مدعی شد عربستان سعودی با حملاتی از جانب نیروهای تحت حمایت ایران روبرو است.

او از جنگ یمن به عنوان فاجعه راهبردی یاد کرد و گفت: این جنگ باید به انتها برسد. بایدن گفت: حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی در یمن از جمله از فروش تسلیحات انتها خواهد یافت.

ادعای جو بایدن درباره جنگ یمن در حالی مطرح شده که حمایت های دولت آمریکا از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این کشور فقیر عربی از سال 2014 و زمانی که او معاون رئیس جمهور بود شروع شد.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. بیش از 70 درصد جمعیت یمن نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان میلیون ها نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 8084

به "گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه سعودی و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه سعودی و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید