140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در حاشیه گردهمایی فعالان عرصه صنعت غذایی از عزم جدی معاونت علمی و فناوری برای رونق صنعت مواد غذایی با یاری شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها اطلاع داد و گفت: مواد غذایی و تجهیزات دانش بنیان تأمین آن، یک حوزه راهبردی است و معاونت علمی و فناوری، برای نفوذ فناوری و خودکفایی دانش فنی در این حوزه برنامه های حمایتی و عملیاتی پیش بینی نموده است.

140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد

وی اضافه کرد: علاوه بر حوزه غذا، از توسعه همه صنایعی که برای کشور مهم و راهبردی است، با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها حمایت می کنیم.

ستاری با توجه به اهمیت بالای صنایع غذایی و لزوم دانش بنیان شدن این حوزه، گفت: در بعضی از بخش های این صنعت گسترده که نیازمند دانش فنی و تجهیزات دانش بنیان است کمبودهایی وجود دارد. شرکت های دانش بنیان به این حوزه وارد شده اند و کارآمدی خود را به خوبی نشان داده اند. کوشش می کنیم تا این کسب و کارها، فراوری دانش بنیان را در این حوزه رونق ببخشند.

معاون علمی و فناوری همچنین از ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه تأمین تجهیزات دانش بنیان و مواد غذایی دام، طیور و آبزیان اطلاع داد و گفت: نیازهای کشور در حوزه های مهمی مانند واکسن ، دارو، اضافه کردنی های غذایی، اسیدهای آمینه، آنتی بیوتیک، پروبیوتیک ها و دیگر حوزه های مواد غذایی مانند دام، طیور و آبزیان، با ترغیب و حمایت شرکت های دانش بنیان و استارتاپی به فعالیت در این حوزه رفع می گردد.

وی برگزاری نمایشگاه ها و گردهمایی ها را گام مهمی برشمرد که موجب می گردد فاصله کشور با صنعت غذایی دانش بنیان و خودکفا کاهش پیدا کند.

ستاری اضافه کرد: در حوزه تأمین غذا به ویژه غذای دام کمبودها و وابستگی هایی وجود دارد؛ به طور کلی فرآیند فراوری غذا از مزرعه تا مصرف مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، کشور را در بخش فناورانه این حوزه کمک می نمایند.

وی ادامه داد: امروز 140 قرارداد دانش بنیان به ارزش تقریبی 200 میلیارد تومان و 3 تفاهم نامه در گردهمایی فعالان عرصه صنعت غذایی منعقد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 185

به "140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 توافق نامه همکاری با هدف دانش بنیان شدن صنایع غذایی منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید