147 شرکت دانش بنیان در حوزه امنیت سایبری مورد حمایت قرار گرفتند

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران، با حمایت معاونت علمی و فناوری در حال حاضر 147 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه توسعه فناوری های مربوط به امنیت سایبری در کشور فعالیت می نمایند.

147 شرکت دانش بنیان در حوزه امنیت سایبری مورد حمایت قرار گرفتند

امنیت سایبری چیست و چه می نماید که امروز در صدر برنامه های هر شرکت قرار گرفته است؟ چرا مدیریت ارشد، شرکت ها نسبت به این موضوع این قدر نگرانند و به دنبال یافتن مسیری برای حفظ آن هستند؟ یک دلیل غیرقابل انکار وجود دارد و آن اینکه جهانی دیجیتال که در آن تجارت می کنیم آسیب پذیر است و در معرض حملات سایبری قرار گرفته است. خطری که امنیت کسب و کارها، سرمایه و داده های اطلاعاتی ارزشمند مجموعه ها و بنگاه ها را تهدید می نماید.

امنیت سایبری یک مؤلفه مهم در شکل گیری زیرساخت های هر شرکت و مجموعه ای است. در واقع موفقیت در توانایی یک شرکت در محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده های مشتری در مقابل افرادی که سو استفاده می نمایند بستگی دارد.

در جهان شرکت هایی هستند که با توسعه فناوری های امنیت سایبری، کوشش می نمایند خدماتی در این زمینه و برای حفظ اطلاعات و داده های شرکت ها به آنها ارائه نمایند.

در ایران نیز 147 شرکت شناسایی شدند که با حمایت های ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه کوشش می نمایند.

یکی از این مجموعه ها با فراوری ماژول ارتباط امن شبکه (HW-IPSEC) به این حوزه ورود نموده است. مجموعه دیگری با فراوری سیستم عامل مقاوم در برابر بدافزارهای خاص منظوره خدماتی در این حوزه ارائه نموده است.

بعضی محصولات فراوری شده در این حوزه نیز شامل سامانه هوشمند نگهداری انبوه و امن اطلاعات، توکن و سخت افزار امن سخت افزاری، خدمات امنیتی شبکه های تلفن همراه، خدمات امنیتی نسل های جدید تلفن های همراه، خدمات امنیتی نسل های جدید تلفن های همراه، سامانه ارتباطی امن قابل حمل، نرم افزار کنترل بچه ها توسط والدین و خود مراقبتی بزرگسالان، سامانه هوشمند نظارت و کنترل از راه دور و سامانه دفاع هوشمند می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9652

به "147 شرکت دانش بنیان در حوزه امنیت سایبری مورد حمایت قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "147 شرکت دانش بنیان در حوزه امنیت سایبری مورد حمایت قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید