6 دسر عمانی که در سفر به این کشور حتماً باید امتحان کنید!!!

به گزارش گیگابلاگ، طعم و مزه بی نظیر و ادویه هایی که تنها مختص کشور عمان است غذاهای این کشور را از دیگر غذاهای عربی متمایز می نماید.

6 دسر عمانی که در سفر به این کشور حتماً باید امتحان کنید!!!

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

با وجود هل، زعفران، گلاب و طعم دهنده های منحصر به فرد بسیاری در عمان، می توانید دسرهای خوش طعم و بی همتا در دنیا را در این کشور خاورمیانه ای امتحان کنید.

حلوا (Halwa)

اولین و معروف ترین دسری که در عمان به سراغ آن می رویم حلوا است. محبوبیت این دسر در عمان به قدریست که دسر ملی این کشور نیز به حساب می آید. این دسر همان طور که از نام عربی اش پیداست شیرین است و از آن دسته خوراکی هایی است که در برابرش مقاومت خود را ازدست خواهید داد. حلوا با موادی چون بادام، آرد، نشاسته، شکر کاراملی، گلاب، کره، زعفران و هل تهیه می گردد و اغلب نسبت کاربرد این مواد جزئی از اسرار خانوادگی هستند که نسل به نسل منتقل می شوند. حلوای عمانی اغلب به سه رنگ سفید، زرد و قهوه ای مایل به قرمز دیده می گردد که بسته به مقدار مواد مورد استفاده در آن، در قیمت و مزه متفاوت هستند. حلوا معمولاً پای ثابت بیشتر مهمانی ها و مراسم است و اغلب با قهوه عمانی (قهوه سنتی عمان) سرو می گردد.

لوکیمات (Luqaimat)

قبل از هر توضیحی برای معرفی هرچه بهتر این دسر لذیذ و خوش مزه که از شهرت بسیاری در دنیا عرب برخوردار است باید بگوییم لوکیمات همان بامیه خودمان در ایران است. در عمان و در بسیاری از کشورهای عربی دیگر و هم چنین کشور خودمان این دسر را بعد از افطار و شکستن روزه در ماه مبارک رمضان صرف می نمایند. لوکیمات این خوراکی ترد و کوچک از ترکیب آرد، شکر و نوعی مخمر تهیه شده و در روغن سرخ می گردد. فروکردن لوکیمات در شیره خرما در حالی که هنوز داغ است یکی از اسرار خوشمزگی این دسر کم نظیر و فوق العاده می باشد. اگر مهمان یکی از خانه های اصیل عمانی شدید با لوکیمات در کنار قهوه عمانی، خرما و چند نوع میوه از شما پذیرایی خواهد شد.

پودینگ عمانی (Omani Pudding)

پودینگ عمانی دسری شیرین با بافتی نرم است که حتماً شما را با طعم بی نظیرش مجذوب خود خواهد نمود. این دسر جذاب با موادی نظیر کره، شیر، وانیل، تخم مرغ، آجیل، پسته، شیر، بادام و پوست لیمو تهیه می گردد. این پودینگ خوش مزه به رنگ های بژ یا زرد آماده شده و با انواع آجیل تزیین می گردد.

حلوا الجزر (Halwa Al Jazar)

حلوای الجزر یا دسر هویج یکی از دسرهای شیرین معروف عمان است. برای تهیه این دسر کافیست موادی نظیر شیر غلیظ شده، شیر، هویج و پسته را در اختیار داشته باشید. اگر به هند سفر کنید ممکن است همین دسر را با نام حلوای گاجار (Gajar ka halwa) نیز ببینید.

حلوا ماهو (Maho Halwa)

ماهو حلوا دسری لذیذ و شیرین به رنگ قهوه ای روشن است و از موادی چون شیر غلیظ شده، کره، هل و زعفران تهیه می گردد. این دسر قبل از سرو درون ظرفی ریخته شده و برای تزئین و خوش طعم و خوش رنگ شدنش چند رشته زعفران روی آن قرار می گیرد. ماهو حلوا یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین دسرهای دنیای و بین المللی محسوب می گردد که مطمئناً اگر طعم آن را تنها برای یک مرتبه بچشید هرگز فراموش نخواهید کرد.

حلوا احمد (Halawet Ahmad)

این دسر سنتی معروف عمانی با موادی چون شیر، نارگیل، ورمیشل، پودر بادام و کره تهیه می گردد. مخلوط این مواد در قالبی فشرده شده تا به فرم گنبد یا شکل لانه کوچک پرنده در بیایند و پس از آن با بادام یا پسته تزئین می شوند.

منبع: ddsafar
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2682

به "6 دسر عمانی که در سفر به این کشور حتماً باید امتحان کنید!!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دسر عمانی که در سفر به این کشور حتماً باید امتحان کنید!!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید