آغاز بخش فعال رزمایش نظامی سنتر-2019 در روسیه

به گزارش گیگابلاگ، رزمایش نظامی گسترده سنتر-2019 در چندین منطقه نظامی و آب های ساحلی دریای خزر آغاز شده که در آن 128 هزار نیروی نظامی از کشورهای روسیه، چین، پاکستان، قرقیزستان، هند، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان مشارکت دارند.

آغاز بخش فعال رزمایش نظامی سنتر-2019 در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون ازوزدا روسیه، بخش فعال رزمایش نظامی سنتر-2019 که از تاریخ 16 الی 21 ماه سپتامبر (25 الی 30 شهریور ماه) در حال برگزاری است، از امروز (چهارشنبه) در 9 منطقه نظامی مختلف و همچنین آب های ساحلی دریای خزر آغاز شده است. نیروهای نظامی هشت کشور روسیه، چین، پاکستان، قرقیزستان، هند، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان در این تمرینات نظامی مشارکت دارند.

در مجموع در این مانورها 128 نیروهای نظامی، بیش از 20 هزار تجهیزات و فناوری های نظامی مختلف، حدود 600 هواپیما، بالگرد و پهپاد و 15 کشتی و قایق نظامی شرکت دارند.

بیش از 80 هدف نظامی مختلف با استفاده از سامانه های موشکی اس-300 و اس-400 بدست آمد. جدیدترین نمونه سامانه موشکی اس-400 و مدل مدرنیزه شده سامانه موشکی اس-300 ، بطور همزمان مورد استفاده قرار گرفت.

در جریان این تمرینات، سامانه های پدافند هوایی روسیه یک موشک هدف را در ارتفاع 35 کیلومتری نابود کردند. در این عملیات از انواع سامانه های موشکی اس-300 و سامانه موشکی اس-400 استفاده شد.

در عملیات روز سه شنبه این مانور نظامی بیش از 500 نیرو و 150 دستگاه تجهیزات و فناوری های نظامی شرکت داشتند. هواپیماهای بدون خلبان، موشک های بالستیک و کروز و هواپیماهای عملیاتی-تاکتیکی دشمن فرضی شبیه سازی شده و بعنوان اهداف مورد نظر مورد استفاده قرار گرفتند.

به منظور تکمیل موفقیت در اجرای وظایف سامانه های موشکی پانتسیر-اس روسی نیز در جریان این تمرینات نظامی، یک سپر دفاع ضدهوایی برای منطقه تمرکز نیروهای موشکی مستقر در خاک قزاقستان ایجاد شد. سامانه های موشکی اسکندر-ام نیروهای نظامی مرکزی روسیه و همچنین سامانه های موشکی نیروی هوایی قزاقستان این پوشش دفاعی را بوجود آوردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین جزییات تمرینات نظامی برنامه ریزی شده برای اجرای بخشی از مانورهای نظامی سنتر-2019 که در منطقه نظامی خاک جمهوری تاجیکستان را تشریح کرد. نیروهای نظامی پایگاه نظامی 201 روسیه در این جمهوری به همراه واحدهایی از نیروهای مسلح تاجیکستان، عملیات مشترکی را برای به محاصره درآوردن و از بین بردن گروه های مسلح غیرقانونی که تلاش می کردند از مرز دولتی این کشور عبور کنند، اجرا کردند.

در جریان مانورهای فوق همچنین هواپیماهای بدون خلبان ارلان-10 و سیستم های موشکی گراد تامین امنیت نیروهای نظامی روسیه و تاجیکستان را برعهده داشتند.

در مناطق شرقی جمهوری قزاقستان نیز مراحلی از تمرینات گسترده فرماندهی-تاکیتیکی سنتر-2019 به اجرا گذاشته شد که در جریان آن عملیات نظامی مشترک برای مقابله با تهدیدات تروریستی در شرایطی که فعالیت سازمان های افراط گرا در کشورهای منطقه آسیای مرکزی گسترش یافته را انجام دادند. از طرف نیروهای نظامی فدراسیون روسیه در این تمرینات حدود هزار نیرو و بیش از 300 واحد تجهیزات نظامی ویژه حضور داشتند. بطور کلی در این منطقه نظامی بیش از 4000 نیروی نظامی و 1500 دستگاه تجهیزات و فناوری های نظامی از دو طرف روسی و قزاقستانی شرکت داشتند.

در جریان مانور سنتر-2019 همچنین واحدهای یگان کوهستانی نیروهای نظامی مرکزی روسیه با مشارکت نیروهای مسلح قرقیزستان نیز در عملیات نظامی علیه گروه های مسلح غیرقانونی در مناطق کوهستانی این جمهوری شرکت کردند. در مجموع در این بخش از تمرینات نظامی بیش از 700 نیروی نظامی و 140 واحد تجهیزات نظامی مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 222

به "آغاز بخش فعال رزمایش نظامی سنتر-2019 در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بخش فعال رزمایش نظامی سنتر-2019 در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید