شروع دوباره لیگ برتر یعنی شروع فاجعه کرونایی

به گزارش گیگابلاگ، یک پزشک متخصص می گوید شروع دوباره لیگ برتر فوتبال ایران آن هم در حالی که شمار مبتلایان به کرونا فرایند تصاعدی دارد نه تنها عقلانی که انسانی هم نیست.

شروع دوباره لیگ برتر یعنی شروع فاجعه کرونایی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

دکتر خلیل رازقی پزشک متخصص داخلی در گفت و گو با خبرنگاران ، در پاسخ به این پرسش که ورزش های گروهی تا چه اندازه خطر شیوع کرونا را افزایش می دهد بیان کرد: نه تنها در ایران که در هر کشور دیگری راه اندازی مجدد رقابت های ورزشی منطقی نیست و خطر بروز دوباره پیک کرونا را افزایش می دهد.

وی گفت: تاکید بر این است افراد جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و وقتی هم بیرون می فرایند ضمن استفاده از دستکش و ماسک، فاصله اجتماعی را نیز رعایت نمایند. هیچ استثنایی هم وجود دارد. حالا با چه منطقی قرار است لیگ برتر فوتبال ایران مجددا شروع گردد. شروع این لیگ یعنی شروع پیک دوباره و یک فاجعه انسانی دیگر.

انتقال سریع ویروس کرونا در اماکن ورزشی

این پزشک متخصص اضافه نمود: ویروس کرونا به راحتی انتقال می یابد. یک محیط ورزشی به سادگی آلوده به ویروس شخص ناقل می گردد و به افراد دیگر نیز منتقل می گردد. همین فوتبال را در نظر بگیرید. 22 بازیکن در میدان فوتبال حضور دارند و افراد دیگر مثل مربیان را در نظر نمی گیریم. کشور ما یکی از کشورهایی است که شیوع در آن بالا و نرخ مرگ و میز بسیار تاسف بار است. با این شرایط چه کسانی ، با کدام علم و با چه جراتی حرف از شروع دوباره مسابقات ورزشی می زنند؟

وی ادامه داد: محیط های سربسته خطرات بالایی دارند، به خصوص محیط هایی که در آن سیستم تهویه قابل توجهی وجود نداشته باشد. در این صورت ویروس در محیط سربسته راحت تر به افراد منتقل می گردد.

رازقی اعلام نمود: راه پیشگیری از کرونا پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه کردن، دوری از افراد مبتلا، شستن مداوم دست ها، استفاده از عینک و محفظه مخصوص چشم در هنگام بیرون رفتن است. این بیماری اکنون خود را با علائم جدیدتری نظیر اسهال و استفراغ نشان می دهد و باید بسیار مراقب بود.

این پزشک متخصص تاکید نمود: لباس آلوده به ویروس هم می تواند خطرناک باشد. به افراد توصیه می کنم که بعد از بازگشت به منزل لباس های خود را بشویند. حالا که به اینجا رسیدیم خطرات ورزش بیشتر دیده می گردد. تصور کنید بعد از خاتمه یک مسابقه بازیکنان در محیط رختکن تجمع می نمایند، لباس های آنها روی هم انباشته می گردد و محیط به شدت غیربهداشتی است. علاوه بر آن در طول یک مسابقه به دلیل جنب و جوش یک بازیکن نفس های او عمیق تر می گردد به این ترتیب او خطر بیشتری برای بلعیدن ویروس های احتمالی در اطراف خود را دارد.

وی در خاتمه گفت: پاندمیک کرونا فعلا ادامه دارد. معین زمان خاتمه آن مقدور نیست اما معین پیک مجدد آن شدنی است. به نظر می رسد که با ادامه شرایط فعلی باید در انتظار یک اوج گیری دیگر باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4067

به "شروع دوباره لیگ برتر یعنی شروع فاجعه کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دوباره لیگ برتر یعنی شروع فاجعه کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید