روسیه در خصوص اعزام مزدوران خارجی به قره باغ، از ترکیه شرح خواست

به گزارش گیگابلاگ، میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا روز دوشنبه بیان کرد که روسیه در جریان تماس های با طرف ترکیه ای، در خصوص مساله اعزام مزدوران و جنگجویان از لیبی و سوریه به منطقه قره باغ شرح خواست.

روسیه در خصوص اعزام مزدوران خارجی به قره باغ، از ترکیه شرح خواست

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری دولتی تاس، بوگدانف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص گفت وگو با ترکیه درخصوص حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ گفت: ما درباره همه مسائل گفت وگو می کنیم.

وی در واکنش به اینکه آیا طرف روسی در جریان تماس ها (با مقامهای ترکیه) به غیرقابل قبول بودن شرکت مزدوران خارجی در مناقشه قره باغ اشاره نموده است، گفت: بدیهی است بله این موضوع را مطرح نموده ایم.

پیش تر مقامهای ارمنستان مدعی انتقال هزاران تروریست از سوریه به جمهوری آذربایجان توسط ترکیه برای جنگیدن در منطقه قره باغ خبر شده بودند و مقامهای آذری نیز ادعا نموده اند که گروهی از نمودها توسط ارمنستان برای جنگیدن به آذربایجان به قره باغ منتقل شده اند.

وزارت خارجه روسیه پیشتر از انتقال شماری از مزدوران و ستیزه جویان از سوریه و لیبی به قره باغ برای شرکت در جنگ در این منطقه ابراز نگرانی نموده بود.

سرگئی نارشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیز به تازگی با طرح این موضوع که نیروهای ستیزه جوی افراطی و تروریست در منطقه مناقشه قره باغ حضور دارند، گفت: مسکو از تشدید مناقشه در قره باغ و حضور نیروهای غیربومی در این بحران بشدت نگران است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، نارشکین گفت که بر اساس اطلاعات موجود، در منطقه مناقشه قره باغ، مزدوران از سازمان های تروریستی بین المللی فعال از جمله گروه جبهه النصره، فرقت حمزه و سلطان مراد و نیز گروه های مسلح افراط گرای کُرد فعالیت می نمایند.

وی اضافه نمود: موضوع فعالیت صدها و حتی هزاران افراط گرا مطرح است که امیدوارند از جنگ در قره باغ درآمد کسب نمایند.

به گفته نارشکین، مناقشه قره باغ، ستیزه جویان و گروه های تروریستی بین المللی را مانند آهن ربا جذب می نماید.

روز ششم مهرماه، درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع نماینده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروع نماینده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ دچار اختلاف هستند.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای انتها دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و انتها با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5822

به "روسیه در خصوص اعزام مزدوران خارجی به قره باغ، از ترکیه شرح خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در خصوص اعزام مزدوران خارجی به قره باغ، از ترکیه شرح خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید