جزئیات اینترنت رایگان مخابرات

به گزارش گیگابلاگ، به گفته سخنگوی شرکت مخابرات ایران، اینترنت رایگان برای مشتریان این شرکت فعال شده و با پیش بینی های انجام شده، مسئله ای از بابت ظرفیت شبکه مخابراتی وجود ندارد.

جزئیات اینترنت رایگان مخابرات

به گزارش خبرنگاران، شیوع کرونا در کشور، افراد را به قرنطینه اختیاری در خانه تشویق نموده است. از همان روزهای ابتدایی که اعلام شد برای جلوگیری از گسترش کووید 19، بهتر است از هر رفت وآمد غیرضروری جلوگیری گردد. افرادی که این امکان برایشان فراهم بود، ماندن در خانه را ترجیح دادند. با تجمیع دانش آموزان، دانشجویان و کارکنانی که ناچار به انجام فعالیت های خود از منزل هستند، در استفاده از اینترنت، مصرف افزایش یافت.

افزایش 40 درصدی مصرف دیتای کشور در مدت یک هفته، اتفاقی که اپراتورها خود را برای آن آماده ننموده بودند، منجربه کاهش کیفیت اینترنت شد تا جایی که زیرساخت خاطرنشان کرد ظرفیت شبکه ارتباطی اپراتورها را حدود 300 گیگابیت بر ثانیه افزایش داده است. اما با توجه به اینکه کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه روز افزایش می یابد، بسیاری از کاربران خواهان امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه 100 گیگ اینترنت رایگان ثابت اطلاع داد.

در این راستا محمدرضا بیدخام - مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران - در گفت وگو با خبرنگاران، درباره اینترنت رایگان ارائه شده به مشتریان اظهار کرد: از 18 اسفند 100 گیگابایت اینترنت رایگان را به تمامی مشتریان اینترنت شرکت مخابرات ایران اختصاص دادیم و طبق آمار این اینترنت برای بالغ بر 99 درصد مشتریان فعال شده و می توانند از آن استفاده نمایند.

وی با اشاره به افزایش مصرف اینترنت در روزهای اخیر و کیفیت شبکه مخابراتی گفت: مصرف ترافیک شبکه شرکت مخابرات از اول اسفند تا شب گذشته حدود 34 درصد افزایش پیدا نموده است و از 4400 ترابایت به 5900 ترابایت رسیده اما مسئله ای از بابت ظرفیت شبکه نداریم. شبکه مخابرات در حال حاضر از پایداری برخوردار است و خرابی خاصی تا کنون گزارش نشده است. همچنین کوشش بر این است که با پیش بینی های اجرا شده، اگر مصرف اینترنت با این فرایند ادامه داشته باشد مسئله ای ایجاد نگردد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه از ارائه اینترنت رایگان استقبال زیادی شده است، اضافه نمود: در حال حاضر مراکز آموزشی تعطیل هستند و دانش آموزان و دانشجویان از اینترنت برای حضور در کلاس های مجازی استفاده می نمایند و این ترافیک برای دورکاری شرکت ها و سازمان ها هم مورد استفاده قرار می گیرد.

بیدخام درباره شرایط بسته های اینترنت که پیش از این برای مشتریان فعال بوده است، شرح داد: در حال حاضر اینترنت 100 گیگابایتی برای همه مشتریان شارژ شده است، اما زمان بسته های اینترنتی که افراد خریداری نموده اند سر جای خود باقی است و مطابق با زمان قرارداد با مشتریان محاسبه می گردد.

پیش از این نیز زمانی که اعلام شد مراکز آموزشی تعطیل هستند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صحبت با مدیران تلویزیون های اینترنتی اطلاع داد برای اینکه پخش مخصوص به بچه ها و در بعضی از آنها تمامی فیلم ها و سریال ها رایگان گردد، در حالی که ترافیک مصرفی این تلوزیون ها نیز نیم بها محاسبه خواهد شد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2806

به "جزئیات اینترنت رایگان مخابرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اینترنت رایگان مخابرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید