خبرنگاران دادستان خمین: اقدامات تهدید کننده سلامتی جرم است

به گزارش گیگابلاگ، خمین - خبرنگاران - دادستان عمومی و انقلاب خمین گفت: اقدامات تهدید کننده سلامتی مردم جامعه جرم است و بر این اساس با متخلفان ضوابط بهداشتی برخورد می گردد.

خبرنگاران دادستان خمین: اقدامات تهدید کننده سلامتی جرم است

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

خسرو شجاعیان روز یکشنبه در ستاد پدافند زیستی خمین اضافه نمود: تبعیض در برخورد با کسانی که مصوبات ستاد پدافند زیستی در راستای مبارزه با بیماری کرونا را رعایت نمی نمایند پذیرفته نیست و در این راستا با دستگاه های اجرایی متخلف نیز برخورد لازم انجام می گردد.

وی اعلام کرد:

وی با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا حساسیت مردم نسبت به خطرات آن بیشتر بود، ادامه داد: پس از گذشت چند ماه از شیوع این بیماری حساسیت مردم کاهش پیدا نموده است.

شجاعیان با ذکر این نکته که اجرای محدودیت برای فعالیت اصناف در شرایط مالی جامعه سخت است، اما حفظ سلامت جان مردم مهم تر است، گفت: بعضی گشتهای بازرسی در خمین با مسامحه کاری برخورد جدی با اصناف متخلف ندارند که این نقیصه باید رفع گردد.

محدودیت در فعالیت گروه های شغلی 2، سه و چهار در خمین

فرماندار خمین نیز از محدودیتهایی در فعالیت گروه های شغلی 2، سه و چهار از روز چهارشنبه (14 آبان) در این شهرستان اطلاع داد و گفت: این محدودیتها به مدت 10 روز ادامه دارد.

احمد طهرانی اضافه نمود: با وجود اقدامات اجرا شده از سوی کادر درمان و دستگاه های اجرایی و همکاری خوب مردم، خمین در ردیف شهرستانهای دارای شرایط بحرانی از نظر شیوع کرونا قرار گفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه براساس پیش بینی ها از اواخر آبان و اوایل آذر کشور با موج سختی از کرونا روبرو می گردد، انتظار می رود در مدت اجرای محدودیتها تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در خمین کاهش پیدا کند.

فرماندار خمین اطلاع رسانی، مطلع سازی و قانع کردن سازی را در زمان اجرای محدودیتهادر این شهرستان ضروری دانست و ادامه داد: گشت های بازرسی از هشت صبح روز چهارشنبه در سطح شهر شروع می گردد و در مرحله اول به متخلفان تذکر داده می گردد و در گام بعدی برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار خمین با انتقاد از بعضی پزشکان این شهرستان به خاطر عدم نوبت دهی غیر حضورخاطرنشان کرد: امکان نوبت دهی غیر حضوری برای تمام مراکز فراهم شده و تجمع تعداد زیادی از شهروندان در فضای فیزیکی کوچک مطب پزشکان پذیرفته نیست.

طهرانی گفت: دهیاران و بهورزان در مناطق روستایی موظف به رصد رعایت ضوابط بهداشتی در این مناطق هستند و باید از برگزاری جشن های عروسی جلوگیری نمایند.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد پدافند زیستی شهرستان لازم الاجرا است، گفت: انتظار می رود در سرانجام اعمال این محدودیتها با حسایت سازی، اطلاع رسانی و برخورد با متخلفان، استفاده از ماسک در این شهرستان 100 درصد گردد.

فرماندار خمین برگزار نشدن جشن های عروسی و دورهمی های خانوادگی از سوی مردم، افزایش حساسیت دستگاه های عضو ستاد کرونا در انجام تعهدات و برخورد شدید با متخلفان را از اهداف اجرای محدودیتها در این شهرستان اعلام کرد.

افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در خمین

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این ستاد با اشاره به اینکه هفته های اخیر در این شهرستان افزایش یافته، گفت: قرار دریافت خمین در شهرهای شرایط بحرانی به دلیل افزایش بیماران بستری است.

دکتر مجتبی دیده دار اضافه نمود: از نظر تجهیزات پزشکی و دارو در خمین مسئله ای وجود ندارد اما این شهرستان دارای یک مرکز بستری است.

وی ادامه داد: برگزاری جشن های عروسی پس از ماه های محرم و صفر، تجمعات و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی از سوی بعضی ادارت منجر به افزایش بیماران مبتلا به کرونا شده است.

وی خواهان همکاری آحاد مردم برای کنترل شیوع ویروس کرونا شد و گفت: پرستاران و سایر کارکنان بخش درمان تحت فشار هستند و سهل انگاری شهروندان سبب جان باختن کادر درمان می گردد.

وی گفت: آزمایش یکهزار و 228 نفر در خمین مثبت بوده و 55 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه نمود: تا به امروز 71 نفر در این شهرستان جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند و اگر مردم رعایت ننمایند این آمار در ماه آذر ما افزایش می یابد.

گفت: با فوت 386 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید19 در کشور به 34 هزار و 864 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (دهم آبان 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و 820 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 2 هزار و 417 نفر بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 612 هزار و 772 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6495

به "خبرنگاران دادستان خمین: اقدامات تهدید کننده سلامتی جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان خمین: اقدامات تهدید کننده سلامتی جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید